Gå til innhold

Noen som har blitt operert for hidrosadenitt her? (Samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Jeg skal det i slutten av august, og jeg gleeeeeder meg!! Nå har jeg vært plaget med de hersens byllene i flere år, og fikk siste kongeutbrudd for en tre uker siden.. Var til legen, tømte den, og fikk antibiotika. Men nå har den for fader kommet tilbake!!!

Jeg blir så suuuuur! Og synes veldig synd på meg selv, for det er jo så vooooondt... Og i tillegg har jeg fått et par til, småe, lenger oppe ved trusekanten, og en litt nærmere magen... =P Og de er det jo ikke sikkert de fjerner under operasjonen, kan jo ikke operere hele meg heller...

Uansett, det jeg lurte på, var om noen har blitt operert for det samme? Altså fjernet svettekjertlene? I lysken... Det er der jeg skal opereres.. Og jeg er så spent på tiden etterpå, om det kommer til å gjøre veldig vondt, hvor lenge jeg kommer til å være sykemeldt etc etc... Gikk alt bra? Ingen komplikasjoner?

Takknemlig for svar =)

Fortsetter under...

Dette lurer jeg på, også. Men jeg kan ikke operere, tror jeg. For mine er så spredt. Jeg har en del på rumpeballene også, nemlig.....

Jeg bruker nå Neotigason, og har hatt en kur med Roaccutan, uten at noen av delene har fjernet det. Medisinene roer dem, men fjerner dem ikke.

Har hatt flere turer til legevakten når det har stått på som verst. Da skjærer de opp, tømmer, og jeg får antibiotika.

Men jeg har funnet ut at jeg neste gang skal kontakte hud pol. For de vet at jeg kun trenger et hull i dem. Ikke kuttet opp fra ende til annen.

Sist jeg var på hud pol. fikk jeg en sprøyte med en eller annen kortison. Dette roet den akutte betennelsen ned i løpet av 2 dager:) Men nå er den tilbake:(

Kjip tilstand å ha dette......

Du kan jo høre med legen din? Jeg har brukt å hatt den på en plass, men nå har jeg fått to små, på andre plasser... =/ Har gått på Roaccutan tidligere, men det hjalp jo da tydeligvis ikke...

Jævlig kjip... En ting er at det er så syyykt vondt, en annen er jo hvordan man blir seende ut tilslutt... Lilla, nydelige arr... =/

*synes veldig synd på seg selv ikveld*

Jeg har!

Det er vel en 6-7år siden nå, har ikke vært plaget siden:O)

Jeg hadde de ikke i selve lysken, men litt lenger ned på begge sider.

Husker ikke helt hvor lenge jeg ble sykemldt., tror det var en to-tre uker.

Eneste som var vondt etterpå var å fjerne stingene, men det var det verdt!

Føler virkelig med deg, for det er så j..... vondt:O/

Lykke til med operasjonen!

Åhhh, så godt å høre! Snakka nemlig med ei tidligere, som var blitt operert, men som det ikke hjalp på... =S

Fjernet du kun de kjertlene som brukte å bli betent, eller røska de ut mesteparten når de var igang? ;P

Takk, og takk for svar =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...