vetra Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Har bestemt meg for å vente noen måneder med å bli gravid, etter å ha prøvet i 3 måneder. Har tidligere hatt en spontanabort i uke 13. Hadde da vanlig influensa, med meget høy feber. Spontanaborten vet ingen hvorfor skjedde, men legene kunne ikke utelukke at det ikke kom av influensaen. Har nå bestemt å vente med graviditeten for å se litt ann hvordan svineinfluensaen utvikler seg. Er redd for at jeg skal bli smittet, og at et eventuelt foster tar skade. Hva tenker dere jenter, er jeg hysterisk?
Bumblebeee Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Alle må gjøre det som føles riktig for en selv. Jeg kommer ikke til å stoppe prøvinga, jeg har knapt hatt en eneste influensa i hele mitt liv, så at jeg får det denne gangen er ikke supersannsynlig. Men man vet jo ikke. Det skal ikke være farlig å få influensa som gravid, det viktigte er vel å få ned en evt høy feber. Nå skal det sies at jeg ikke har lest så mye om dette, svineinfluensa opptar meg ikke så veldig, synes det er bedre å leve som vanlig uten å bekymre seg for så mye, så jeg kan ikke gi deg noe svar på hva som er lurt å gjøre.
Gjest Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Vi har bestemt oss for å begynne å prøve etter sommerferien (har litt sen ferie da, så det betyr ca september). Tenkte en stund at jeg ville vente til jeg så hvordan svineinfluensaen utviklet seg, men slik det ser ut nå er det ikke særlig mye å være redd for tror jeg. Man kan jo risikere å bli syk uansett om det er svineinfluensa eller noe helt annet som svirrer rundt i lufta. Men det er så slitsomt å ta sorgene på forskudd, så jeg satser heller på å gjøre det jeg kan for å holde meg frisk (god hygiene, hyppig håndvask, antibac, spise sunt, ikke oppsøke syke folk o.l.), og skulle jeg bli syk så skal jeg løpe til legen med en gang i steden for å leke tøff, og håpe jeg får god hjelp. Men skulle det nå i løpet av noen uker se ut til at denne influensaen blir verre igjen, så må det selvfølgelig revurderes. Så jeg synes vel ikke at du er hysterisk. Det er viktig å gjøre det man selv føler er riktig, men du bør jo samtidig spørre deg selv om du ønsker å vente kanskje 7 - 8 måneder med å prøve igjen på grunn av svineinfluensaen. For hvem vet hva som "truer" til våren igjen?
adie Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 VI KJØRER PÅ !!!!!!! ingen tid å misste er mitt motto!!!! hehe jeg tenker litt på denne svine influensaen....men er ikke noe som opptar meg sånn veldig ønsket om å bli gravid er så enorm stor at dette er ikke noe jeg vil utstte lengere enn nødvendig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå