Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Jeg skal invitere jentegjengen på lunsj den kommende uken og lurer på om dere har noen tips til hva jeg kan lage? Noe som ikke er så avansert siden jeg ikke er noen mesterkokk på kjøkkenet... :-P (blir 5 stk til sammen) Gjerne tips til en dessert også...
2010 Mammaen Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Pai er kjempeenkelt og supergodt :-) Man kan variere uendelig i fyll. Tacopai er nydelig, ost og skinke er godt, bacon og sopp kjøttfyll er god, laks er nydelig som fyll osv. Vil anbefale deg å søke etter oppskrift på det fyllet du kan tenke deg. Til dessert ville jeg satset på jordbær og is, lite arbeid, men knallgodt!
Mamma til rakkerunge Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Hos meg er dette ALLTID en suksess. Kyllingsalat med crocetter.. Kjøp: Trippelsalat (ferdig med 3 sorter salat) Dulcita tomater Rød løk Agurk Kyllingfilet (evt salatkylling) du kan bruke ferdig marinert kylling, eller vanlig som du steker i olje og hvitløkspepper. Krutonger, krydrede... Parmesan-ost i store mengder.. Cæsar dressing fra MENY.. de har gode amerikanske cæsar dressinger Og så kjøper du hvitløkscrocketter.. som stekes til de er sprø i ovnen (ca 10 min), er å finne i frysedisken. Vet ikke hva dessert du liker. Ei heller hvor avansert det skal være. Men jeg liker godt Oreo Brownie Cheese cake.. og sjokoladefondat, begge deler er VEEELDIG enkelt å lage. Dette er hvertfall min oppskrift for suksess.. venninnene mine spør meg om å lage dette hver gang, selvom jeg gjerne vil variere litt Oppskrift: ngredienser: Browniedeig: 200 g smør 350 g brunt sukker 100 g kakao 3 store egg 1 ts vaniljeessens 2 dl hvetemel 1 ts bakepulver 16 Oreo kjeks (se tips) Ostekakedeig: 200 g kremost (1 pk Philadelfia) 75 g sukker 1 stort egg 1 ts vaniljeessens Fremgangsmåte: Browniedeigen: Pisk mykt smør sammen med brunt sukker og kakao. Pisk inn eggene, ett om gangen, og pisk godt mellom hvert. Bland i vaniljeessens. Sikt sammen mel og bakepulver og rør inn i deigen. Hakk opp Oreo kjeksen grovt (det kan godt være noen nokså store kjeksbiter innimellom). Bland kjeksen inn i kakedeigen. Ostekakedeigen: Ha alle ingrediensene til ostekakedeigen i en liten bolle (osten bør ha romtemperatur). Pisk med håndmikser til blandingen er luftig og klumpfri. Ha bakepapir i en smurt, liten langpanne (ca 20x30 cm). Ha den mørke browniesdeigen i formen og fordel den jevnt utover. Fordel ostekakedeigen over browniesdeigen ved hjelp av en stor skje - ostekakedeigen skal dekke hele kaken. Bruk en kniv og dra gjennom deigen et par ganger for å få en marmorert effekt. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175°C i 25-30 min. Avkjøl kaken i formen til den er helt kald (gjerne over natten i kjøleskapet). Ta kaken ut av langpannen ved å ta tak i bakepapiret. Del den opp i passe store firkanter. Løft kakestykkene fra bakepapiret ved hjelp av en stekespade. Tips: Oreo er definitivt Amerikas mest berømte kjeks og består av doble mørke sjokoladekjeks fylt med en slags vaniljesmørkrem. På kjekspakken står det dessuten i all beskjedenhet at Oreo er "The World's No 1 Biscuit !". Du får nå kjøpt kjeksene i mange norske butikker, blant annet på ICA, Mega, Centra, hos Smart Club og hos butikkene til Deli de Luca. Oreo kjeks fås kjøpt i pakninger på flere størrelser, men den vanligste størrelsen er en pakke på 176 g som inneholder 4 små poser à 4 stk (16 stk tilsammen). Du bruker altså 1 slik pakke til denne kaken. 2 ts vaniljeessens tilsvarer 1 liten flaske. Du kan eventuelt bruke vaniljesukker i stedet, men vaniljeessens gir best smak. Kaken er kjempefin å fryse og tiner ra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå