Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff dette gir seg ikke... Trodde kvalmen skulle gi seg etter 3 mnd.? Er nå i 15 uke. Begynner på jobb igjen i morra og det blir slitsomt å gå sånn. Vel jeg har ikke kastet opp men slitsomt alikevel. Flere som har det sånn? Håper ikke dette vedvarer i hele svangerskapet. Noen som har noen råd mot kvalme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140455941-svangerskapskvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føle me deg :( e kje alltid att kvlamen gir seg itte 3 mnd, men som regel...

Eg e 16 uker på vei, å e fortsatt kvalmen..:/

Men e "heldigvis" verst på morgenen, va dårlige heile dagen/kvelden tidligare..

E gravide me tvillingar i tillegg, så trur d e derfor, dobbelt så mye hormoner = dobbel kvalme har eg hørt.

Et før du står opp, salte kjeks, chips, frukt, brus på sengå..

D hjelpe meg + ta d HEILT me ro, kje stressa..

Eg e fulltidsjukemeldte.. heldigvis, hadde kje orka gått på jobb med kvalmen.

Eg heller spyr kje kvar dag, men e alikvell slitsomt:/

Snakk med legen din hvis du kje fungere på jobb..

Då burde du kansje få deg ein sjukemelding?

Hei.. Sliter med kvalme jeg og.. Kaster ikke opp heldigvis...

Men med nr var jeg kvalm/kastet opp til jeg var 5-6 mnd på vei... Så håper det ikke holder på sånn denne gangen.. Har vært sykemeldt i 4 uker + at jeg har hatt 4 uker ferie nå..

Og i morgen skal prøve meg i jobb.. Så er spent på hvordan det vil gå....

Godt å høre at jeg ikke er alene. Er også tidvis veldig kvalm, spesielt kanskje på ettermiddag/kveld. men har det også litt på morgenene.. Har heller ikke kastet opp, men brekt meg et par ganger.

I tillegg er jeg svimmel, og oppgaver som krever at jeg bøyer meg ned, som f.eks putte klær i maskin, ta ut av oppvaskmaskin, plukke opp leker fra gulv, og annet som foregår på det nivået, sliter meg ut. Jeg blir svimmel, og får vondt i hodet..nesten som om jeg har holdt pusten lenge! Er i uke 16, og trodde jeg skulle være frisk som en fisk nå!

Kan ikke huske at det holdt på så lenge med de andre 2..

Men har heldigvis ikke plager med bekken :)

Det er grusomt å være kvalm. Som å være fyllesyk veeeldig lenge!!

Jeg var litt dårlig de to første mnd. med første mann.

Denne gangen var jeg det frem til uke 14- startet uke 5 (er nå i uke 16). Måtte ligge i senga, orka ingenting, svimmel når jeg reiste meg, hjertebank, kasta opp, orka ikke å åpne kjøleskapet, ble uvel av matlagingsprogram-matreklamer og lukt av varmmat.

Har en sønn på 16 mnd. så det har vært en utfordring.

Er veldig gla for at det verste er over. Er fortsatt småkvalm morgen/kvelden og er fortsatt sensitiv på matlukt, men jeg har mer energi og er tilbake i jobb;-)

Jeg prøvde det meste;akupunktur, magnetarmbånd, ingefærtabletter/te,

mandler, B6, spise ofte, sove/slappe av og saltkjeks/mandler før man står opp på morgenen.

Akupunktur fungerte med første mann, men ikke denne gangen.

Magnetarmbånd/helsekost) synes jeg hadde en viss effekt.

Ingefærtabletter (helsekost)sammen med B6 (fåes på apoteket) gjorde at jeg kom meg opp av senga.

Mandler hadde jeg ved senga og spiste det før jeg sto opp (ble så lei salt kjeks) Bare pass på tennene når det er så mye småspising. Måtte spise på natta også ( akkurat hatt veldig tannverk).

Slappe av og mye søvn er viktig.

Spise annen hver time slik at man får kontroll på kvalmen.

• 4 uker senere...

Annonse

Med første ungen min spydde jeg flere ganger hver dag hele svangerskapet. Var utrolig dårlig og hadde det ikke noe bra. Starta på samme måten nå, men etter akupunktur er jeg ikke kvalm hele tiden:) Men har enda dager innimellom som jeg blir dårlig på, men så lenge jeg holder meg unna sterke matlukter spyr jeg ikke. Men kan ikke hjelpe gutten min på do, det må jeg ha hjelp til :)

Beste hjelpen jeg har når jeg er kvalm er salt lakris, eller bare å sove litt hvis jeg har muligheten. Spiser også ofte, så jeg ikke skal bli sulten. Så blir mange små måltider i løpet av en dag. Holder meg også borte fra veldig feit mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...