Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å skrekk og gru... poden er nesten 5 mnd og har så smått begynt med grøt. nestle sin maisgrøt har vært kjempegod, så jeg tenkte vi skulle prøve hipp sin økologoske risgrøt. med banan og fersken, for det hørtes jo så godt ut! og det smakte tydeligvis også, men 5 min etter maten ble poden illrød på haka. siden han har mye eksem, tenkte jeg at det var en hudreaksjon. i løpet av de neste 20min ble hele babyen knallrød, hoven og fikk masse blemmer på hele kroppen! skikkelig skummelt! heldigvis er mormor bare en telefon unna så hun kom å beroliget en lettere hysterisk mor... heldigvis gikk blemmene tilbake og nå, 2 timer senere, er huden bare rød med noen få små prikker. poden har ikke reagert på noe som helst han har fått i melka, så jeg ble relativt overrasket.

så... kanskje den milde økologoske grøten for barn fra 4 mnd ikke er så veldig bra? andre som har fått allergiske reaksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia! Høres ut som lillemann din kanskje ikke tåle enten banan eller fersken?

Gutten min likte ikke dn grøten så godt, men fikk aldri nån reaksjon av dn da, men så har han heller ikke eksem da.

Den nye nestle sin risgrøt med banan for 4 mnd e genial ihvertfall, gutten min på snart 9 mnd bruke få dn av og til å han elske dn! ;-)

Lykke til! Du bør kanskje ringe Hs å høre? Sia han fikk en sånn reaksjon av dn å e plaga me eksem i tillegg.

Ha en fin kvell:-)

Skrevet

Snuppa mi er 4 1/2 mnd, og vi har prøvd nestle risgrøt, hun fikk rødt utslett rundt munnen.. trudde først hun reagerte på sviskemos som hun fikk etter grøten, men så prøvde vi uten, hun ble likevel rød..

Så prøvde vi hipp økologisk risgrøt med banan og fersken, ble rød da også, så vi skal snakke med helsesøster.. eller burde vi kontakte lege?

Hun blir bare rød rundt munnen og varer ca litt under en time.

Skrevet

huff, vi hadde en heftig kveld i går! jonas ble ikke bare rød rundt munnen, men hele kroppen. i dag har han bare røde prikker på bryst og mage. heldigvis er det ikke noe å utsette på humøret!

det ble soving i mors seng i natt... han klarte ikke rose seg, så for at vi skulle få litt søvn begge to, så ble det min seng. gikk heldigvis bra:I)

Skrevet

Hei gartner`n

Høres ut som Jonas har hatt en ganske kraftig allergisk reaksjon! Selv om grøten er økologisk så kan den jo inneholde kumelkprotein, noe mange barn reagerer på! Du sier Jonas har eksem, har dere vært til noe slags utredning for å finne ut om det er allergi som ligger bak?

Jeg er mamma til en gutt med atopisk eksem og vi har vært til utredning som viste at han er allergisk mot egg, kumelkprotein og nøtter. Dette begynte da han var rundt 4 mnd, og da han var gammel nok til å starte med grøt begynte jeg med Holle sine grøter uten melk, blandet med Nutramigen (morsmelkserstatning uten kumelkprotein).I tillegg må jeg kutte ut alle matvarene han reagerer på så lenge jeg ammer, hvis ikke blusser eksemet hans opp med en gang! Forhåpentligvis vokser han det av seg rundt 2 års alder, men det blir liksom litt ekstra styr! Håper dere finner ut av det, barnelegen på helsestasjonen vår var veldig kjapp med å henvise videre til spesialist på allergi hos barn så da er det liksom ikke noe å lure på;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...