MissG Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Hei! Ser det er mange som skriver om blødninger og bekymringer her. Det er jo fint at vi har dette forumet til å dele slike ting, men jeg må jo si at det kanskje er på tide at noen av oss som ikke blør og bekymrer oss også skriver litt om hvordan det går. Jeg tenker at mange kanskje kan bli unødig bekymret når det virker som om det er så mange som mister (men egentlig er det vel slik at det er dem som skriver mest her). Ikke misforstå meg, jeg har full sympati med dere som har hatt problemer eller har mistet deres lille spire. Det må være forferdelig vondt og vanskelig. Jeg ville bare si at med meg går det ganske fint. Har ømme pupper, er oppe på do to ganger hver natt/morgen og har gått litt opp i vekt (ca 2 kg). Ellers merker jeg ikke så mye til graviditeten. Er 10+3 i dag. Skal på ul 12+4, det gleder jeg meg veldig til. Noen andre som vil si litt om hvordan det går med svangerskapet?
i_1992 Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Jeg må også begynne med å si at jeg har full sympati for dere som har problemer i svangerskapet, mister, eller bekymrer dere mye! Jeg var også bekymret i begynnelsen pga en bitteliten blødning, men fant ut i ettertid at to dråper blod ikke er noe å bekymre seg veldig for. Jeg har det også veldig fint egentlig Har flere kviser da, men herlighet - det tåler jeg Har gått opp noen kilo, og hadde ømme pupper i starten, men nå er ikke det så altfor ille. Kan skryte av at jeg har gått fra 75B til 75D i bh-størrelse, så jeg hamstrer sexy undertøy, siden jeg vet at etter en stund med amming så kommer ikke puppene mine til å være like tiltrekkende Blir fortere trett og sliten, men har mulighet til å slappe av mye, så det går veldig bra. Ingen kvalme, og fløer meg veldig bra Hvorfor skal du på UL så tidlig MissG? Jeg har så lyst på det nåå jeg, selvom jeg bare er 10+4, men tror ikke at jeg får tidlig UL, siden jeg ikke har noen grunn til å tro at noe er galt.
duracellmamma Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 BARE 10+4:P hehe.... jeg hadde INGEN plager bortsett fra halsbrann/sure oppstøt fram til uke 33-34 ca, da kom det meste nesten vondt i rygg/korsrygg, vondter i lysken, TUNGT å snu seg i senga når man har det så vondt, men som sagt, ikke alle har det sånn heller:) fram til jeg fikk disse vondtene vedder jeg på at jeg kunne løpe maraton ikke lenge igjen nå, så jeg holder ut de siste 5 ukene:) lykke til videre i svangerskapet jenter:)
mamman til to gutter Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Jeg er mye trøtt og må ofte på do, men i forhold til den vanvittige kvalmen jeg hadde i forrige svangerskap, så er jeg riktig så fornøyd:-) Jeg er bare 5+4uker, så det kan jo endre seg, men har stor tro på at det aldri blir som forrige gang når jeg vurderte å ringe legen for delvis sykmelding når jeg var like langt på vei...
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Har åsså hatt d flott fram til nå, bare ømme pupper i starten=) på do litt oftere å litt trøttere...men er bare 10+5, så mye om kan skje framover. Klare jo ikke å slutte å lese om alt som kan gå galt, å mange som mister:( Håper jeg får ett "lett" svangerskap, da jeg har vært masse syk i d siste året. Gleder meg til å stupe over i 2.trimester. Lykke til alle sammen!
Miniii Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Jeg har det også helt supert:) Er 6+1. Ingen plager i det hele tatt, men har ømme pupper og mensmurriger. Les innlegget som er adressert til førstegangsgravide på forumet 1.gangsdebatten..
MissG Skrevet 2. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2009 Så fint at det kom litt respons på innelgget mitt. Vi må holde optimismen oppe her inne : ) Jeg skal på ul så tidlig av ren nysgjerrighet. Betaler selv på Volvat. Greide ikke å la være å bestille det jeg, når jeg visste at muligheten fantes.. Blir ekstra gøy å fortelle det til alle etter å ha sett den lille på skjermen : )
Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Hei ja jeg er 9+1 i dag, hatt en del kvalme , men gikk fort over. ikke opp i vekt, men alle gamle bukser er blitt for liten. Har veldig sterke hormoner så gråten kommer fort, og nå siste dager VELDIG ømme pupper.. ai ai.. men herlig med symptomer. Heldig du ja som skal på ultra,, har ikke vært til legen enda jeg, er på ferie til uke 13 ca.. må bestille da.
LillePersille88 ? Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Jeg er 11+1 i dag:) Har hatt det helt fint til nå, og håper det fortsetter slik. Er trøttere, går oftere på do, er veldig overfølsom (kan grine for den minste ting), og har ømme brystvorter (det er det eneste jeg har hatt helt fra starten av). Så lenge jeg slipper unna kvalmen så skal jeg være fornøyd:) Jeg skal til første kontroll om 6 dager (når jeg er 12+0). Grugleder meg til den;)
<3 Tullemor <3 Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Så godt å høre at dere har det bra under svangerskapet, jenter! Jeg var på tidlig UL da jeg var 7+1. Så et bittelite hjerte som jobbet for harde livet - fantastisk opplevelse! Det ga meg en liten indre ro ihvertfall Er i dag 8+2. Lykke til videre! Klem
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 8+6 her. Har det også fint. Er fryktelig trøtt for tiden. Forrige gang gikk det greit, men nå med en aktiv 2-åring i huset er det ikke like lett å få nok søvn. Slumrer som regel litt på sofaen til barnetv og deretter tidlig kveld. Har egentlig lite kvalme, i alle fall når jeg passer på å spise ofte. Også har jeg ømme brystvorter, ikke puppene altså, men brystvortene. Kanskje de har begynt å herde seg. Har allerede fått melk, synes det var i overkant tidlig, men hører at det ikke er helt uvanlig å få det tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå