Gå til innhold

Konisering av livmorstappen = økt sjanse for spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For de av dere som har fjernet litt av livmorstappen gjennom fjerning av celleforandringer, hvilke informasjon har dere fått av legene om evt økt sjanse for spontanabort/senabort?

Har sett dette har vært kommentert i innlegg og i og med jeg har gjort dette for noen år siden og ikke fått noen informasjon om at dette kan medføre økt sjanse for abortering hos klinikken så tenkte jeg å høre hvike erfaringer og informasjon andre her inne måtte ha fått av sine leger.....

Takker for alle innspill og erfaringer som deles:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg ble konisert for ca 4 mnd siden. fikk beskjed om litt økt fare for for tidlig fødsel eller sen abort, men legen sa d var veldig veldig sjeldent d skjedde, men nå som jeg er gravid, skal de måle livmorhalsen når jeg er ca halveis i svangerskapet, så hvis den er veldig kort blir d fulgt opp. men var ikke noe og bekymre seg for fikk jeg beskjed om..:)

Skrevet

Hei!

Jeg ble konisert for 2,5 år siden og spurte om rutiner ved oppfølging hos min gynekolog. Han sa det samme som ny83 skriver. Jeg skal til kontroll for å måle livmorhalsen i uke 24 i svangerskapet. Er den veldig kort da, blir det sengeleie fram til fødsel. Men, liiiten sannsynlighet for at det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...