Gå til innhold

Nattarbeid

MamaLady

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk beskjed på jobben om at jeg ikke hadde krav på å bli kvitt nattevaktene, men at de skulle forsøke å tilrettelegge så mye som mulig mot slutten..har derfor jobbet natt frem til uke 21..ble da bare flyttet internt over til dag/aften..men har samme lønn..synes dette med nattarbeid er litt diffust

• 3 uker senere...

Slik jeg har forstått det har man ikke krav på å beholde natt-tillegget om man får tilrettelagt arbeidet, feks ved å gå over på dag-/kveld-turnus. Dette vil jo innebære at man må jobbe flere vakter for samme lønn. For min del vil dette ikke fungere, da toåringen min har kun 60 %-plass i barnehagen. Jeg vil nok heller snakke med legen om å bli sykemeldt dersom jeg ikke klarer å gå i min 50 % nattstilling i et evt. svangerskap. Jeg kan godt tenke meg å jobbe noen vakter aktiv sykemelding på dag/kveld om jeg skulle bli sykemeldt. Det dumme er jo at om man blir sykemeldt fra en natt-stilling pga problemer knyttet til det å "snu døgnet", så kan man jo heller ikke jobbe ekstra-vakter på dag-/kvelds-tid. Det er jo dumt dersom man kun har problemer knyttet til det å være våken på nettene. Jeg valgte i utgangspunktet å gå halv natt-stilling for å kunne være mye hjemme med ungene, OG for å kunne ta ekstravakter når jeg følte for det..

Jaja - det vil alltids være noe som blir "feil" ;) Graviditet er jo en koselig årsak da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...