Gå til innhold

Nytt spørsmål: - Kommet såpass langt ned, men ikke åpnet mer

Anbefalte innlegg

Nok en gang, takker alle som har svart på de forrige to spørsmål jeg hadde.

Dette er noe jeg ikke spurte om på Føde-/Barselavdeling fordi jeg ikke hørte om dette før sønnen vår var nærmere 10 år gammel, nemlig dette:

Iflg. mannen min var det visst problemer med fødselen fordi barnet var kommet ganske langt ned, men det var ikke åpnet tilsvarende. Kan noen fortelle meg mer om det?

Her er en link til den relevante delen av journalen min (partogram, anonymisert selvfølgelig). Den er skannet i to deler. Klikk på bildene for å få dem større.

http://picasaweb.google.com/aabxy.aabxy/DropBox?authkey=Gv1sRgCNODr83looqjqwE& amp;pli=1#

Dette kom som et sjokk for meg. For nemlig under fødselen ble det gitt inntrykk av at dette gikk usedvanlig bra, og at det ville være synd å gripe inn med altfor mye kunstig, f.eks. epidural. Selv da fødselen endte i tangforløsning, så trodde jeg etterpå, pga. alt det positive som var sagt under fødselen, at den likevel gikk gjennomsnittlig bra eller bedre alt i alt.

MEN SPØRSMÅLET ER ALTSÅ dette: Kan noen fortelle meg mer om den problematikken hvor det ikke åpner i takt med hvor langt ned barnet er kommet? (Finner ikke mye oppslagsmateriale om det, hverken på Internett eller papir.)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...