Gå til innhold

noen som vet forskjellen på brudetyll og chiffonslør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, men hva er egentlig forskjellen på chiffon og brudetyll? hva er finest? har bare sett brudetyll og syntes de ligner litt på "fiskenett". Har ikke sett chiffonslør.. ønsker et slør som er florlett og tynt om dere skjønner?Skal forresten kjøpe stoff og få det sydd,så håååper noen kan hjelep meg:)

Skrevet

aner ikke men dytter for deg:)

Skrevet

Chiffong er det tynne lette som du vil ha.Tyll er ofte det som er under brudekjolene for at de skal bli litt sånn stående ut.Chiffong er sånt tynt,slett,gjennomsiktig som noen ganger er utenpå sånn penkjoler.

Bare vær forsiktig med det,for det er et stoff som tåler veldig lite og som man fort kan dra trådene i.

Lykke til

Skrevet

Tuuuuusen takk for svar=) er helt umulig å få tak i stoff der jeg bor (bor faktisk i en ganske stor by),for det finnes ikke stoff butikker igjen her..alle har gått konk:/

Så tenkte jeg skulle bestille fra nettet, men det finnes bare en type chiffon sant? Ser inne på stoff og stil at de har chiffon der:)

hi

Skrevet

Jeg har nettopp sydd min egen brudekjole faktisk. Og bruke silkechiffon. Silkechiffongen er mer florlett enn vanlig chiffon og har en veldig organisk bevegelse. Nesten så den renner nedover kjolen :) Tror det er helt perfekt til slør.

Ganske vanskelig å klippe og sy, men en skredder bør fikse det bra.

Jeg kjøpte på stoff og stil som også har nettbutikk. www.stoffogstil.no.

Skrevet

Hei igjen du anonym 18:00:) ja sånn jeg er på utkikk etter.. var faktisk den butikken jeg hadde tenkt å bestille fra og. Men jeg ser at de har bare kreppet silkechiffon.. Er det det du mente? Og hvordan kreppet mener de?

Takk for svar=)

hi

Skrevet

Den er litt kreppet. Men ikke veldig. Man ser de ved at det er ørsmå striper i stoffet i langsgående retning. Men jeg har strøket det uten at det er noe problem. Det er ikke sånn at stoffet er bulkete.

Skrevet

Tusen takk for at du gadd å svare:) da skal jeg ta å bestille det:) krysser fingrene på at det blir bra:)

hi

Skrevet

ooog ja,da var de selvfølgelig midlertidig utsolgt for den varen... skal gifte med i oktober..skal jeg tørre å vente litt?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...