Gå til innhold

Influensa + prøving= uheldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse influensatider lurer jeg (kanskje den eneste?) på om influensaen som man spår skal komme, kan være negativ for prøving?

Leste at i England fraråder legene kvinner å bli gravide i høst?

Hva tror dere?

Hysteri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pratet med legen min ang. dette.. siden jeg er blitt gravid etter AID.. Har sa det bare var bullshit... tenk som om det bare var en helt vanlig høst med sykdommer... det er jaggu mange som blir syke hvert år.. mer syke enn den svineinfluensaen de påstår er så farlig.. JEPP! det ER hysteri!

Skrevet

Vil bare dele dette med deg..

Jeg har vært en av de som har vært veldig redd for denne svineinfluensaen da jeg endelig har blitt gravid og er 23 uker på vei...tatt alle forbehold som holde meg unna t banen- store folkemengder - brukt håndsprit- ikke vært i utlandet

så ble vi syke for to uker siden......og resultatet kom i går: jeg og partneren min er smittet av svineinfluensa!!!! MY LORD liksom! hva var oddsen...?

Så det jeg vil frem til- at denne svineinfluensaen tror jeg ikke alle skal bekymre seg så mye for- det var en helt vanlig influensa! og for oss gravide er det kun febern som kan være skadelig og da finnes det heldigvis paracet :o)

Jeg ville ikke utsatt noe prøving bare pga at det skal komme en influensa bølge ..... du kan like så fort bli smittet av en vanlig influensa i vinter....

Ta rådet fra en som sitter med den mest "beryktede sykdommen" i norge for tiden :o)

Lykke til med prøvingen :o)

Skrevet

vel for å si det sånn. jeg fikk feber under ruginga med førstemann og det satt. denne gangen fikk jeg influensa under ruginga og nå går jeg med to så for meg har det iallefall virket til hell og lykke, kanskje mot alle odds. når det er sagt spiste jeg paracet hele tiden for å holde feberen nede.

Skrevet

Jeg ble også syk dagen etter innsett og lå på sofaen nesten en hel uke etterpå m ørebetennelse og det hele...men det var positiv test og nå er jeg i uke 15.

Influensaen skremmer også meg, må innrømme det, har strevd så lenge for å lykkes med dette.

Men i forhold til ivf tror jeg kanskje den største trusselen er om mannen får feber i løpet av de siste 3 mnd før forsøket. Det kan nemlig skade sædcellene, og forsøket må kanskje avbrytes.

Men den risikoen har man jo hver vinter! Min mann var veldig obs på håndhygiene ol fra feb-mai i år + unngikk badstu og andre steder man blir overopphetet.

Skrevet

Ja ja...kanskje litt feber må til? Da ligger vi iallefall stille...

Vi får holde oss friske...

Skrevet

Hei nurket. Kjempeviktig tema du tar opp her. Jeg har gått og lurt litt jeg også, da jeg forhåpentligvis blir på tjukka i løpet av høsten ;-) Flott å høre noen flere tanker og erfaringer rundt dette. Er det en stor risiko, håper jeg virkelig at også fertilitetsklinikkene opplyser om det og evt. setter på noen bemser ;-)

Skrevet

Heisann!

Akkurat det jeg tenker og...gravide har jo større risiko...vil liksom ikke ta sjanser heller...vi får håpe de er veldig opp til date...

Kjenner en som hadde svineinfluensa...han hadde bare litt hoste og feber og syntes hele greia var "oppskrytt". Men det er altså en frisk og lite gravid person...

tenker og på hva skjer om man får svineriet midt i hormonkuren???

Man bekymrer seg liksom nok som det er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...