Gå til innhold

Habituell abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sjekker man ved undersøkelser rundt dette?

Blodprøver?

Livmor?

Lap?

Medisinering?

Har misstet tre av spirene mine...de to siste graviditetene har gått galt.

Hva er defenisjonen på habituelle abort? Må man være gravid "lenge"?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Trist å lese at du har mistet 3 av spirene dine, har gjort det selv og det er en påkjenning. MEN når du endelig lykkes å gjennomføre et svangerskap er det en vidunderlig følelse. Når du nå vil få utredning for habituell abort skal du se at det går bra neste gang :-) Du må ha mistet 3 spirer med en og samme mann for å få utredning.

Man må ikke ha vært langt på vei. Selv var jeg i uke 5 og 6 og 11.

Jeg hadde en UL og så tok de en del blodprøver både av min mann og meg. Her sjekker de for kromosonfeil hos begge og de ser etter bla antikoagulasjonsproblematikk hos kvinnen.

Svar på prøvene tar det lang tid å få. Mellom 8-11 uker. Hos oss gikk det ganske akkurat 8 uker før vi fikk svar på disse.

Viste seg at jeg hadde et antistoff i blodet som gjør at blodet koagulerer når det helst ikke bør gjøre det.

Derfor må jeg gå på blodfortynnende under svangerskapet (har ikke så høye verdier at jeg trenger blodfortynnende til daglig). Dette for å forhindre blodpropp i morkaken.

Selv hadde jeg Lap under utredning for barnløsheten så om man evt gjør dette i denne forbindelsen vet jeg ikke.

Dersom du har hatt en kronisering av livmortappen kan dette gjøre at man har vanskelig for å beholde. Er ingen ekspert på dette, men har inntrykk av at man da mister når man har kommet et stykke på vei.

Er du henvist til utredning nå eller?

Masse lykke til!

Skrevet

Hei og takk for svar...

Skal til gyn snart...skal spørre han om alt mulig, men greit å få tips...

Har ikke fjernet noe fra livmortapp så tror ikke det er noe problem...heller mistanke om endo tenker jeg...

Takk for svar..

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja er nok greit å få tatt en lap dersom du ikke har gjort det før.

Håper de finner ut av det slik at du slipper å miste nok en gang. Går nok helt sikkert bra tenker jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...