nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 1. august 2009 #26 Skrevet 1. august 2009 ok:-) spennende:-) jeg er i 3 pp etter at jeg tok ut hormonspiralen i mai :-)
førstegangs-prøver<3 Skrevet 1. august 2009 Forfatter #27 Skrevet 1. august 2009 spent på om det går fort, el tar opp til år.. det kan man jo aldri vite jeg og min mann er veldig spente.. jeg er 26 år forresten
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 1. august 2009 #28 Skrevet 1. august 2009 tja,det er jo fra person til person.da jeg slutta med p-pillen for evigheter siden,ble jeg gravid i 9 pp,men jeg hører støtt og stadig om folk som blir gravide fort etter p-pilleslutt også:-) jeg håper spira sitter snart til oss begge:-) jeg er 32 år ung.hehe:-D
førstegangs-prøver<3 Skrevet 1. august 2009 Forfatter #29 Skrevet 1. august 2009 ja det får vi håpe :-D
MaRiAnNe_85 Skrevet 1. august 2009 #30 Skrevet 1. august 2009 Ja,det er 1 år siden jeg begynte på keppra og har sjekket innhold i blod 2 ganger og det har ligget på rundt 15. Jeg har jo bare små synsforstyrrelser..(forutenom krampe under fødsel pga svangerskapsforgiftning og et krampeanfall ei stund etterpå som mest sannsynlig kom fordi jeg var psykisk i ubalanse pga fødselens forløp) Har ikke hatt noe siden...Jeg er såå skeptisk til å ta medisiner under svangerskapet. Vil absolutt ikke skade fosteret! Er kjemperedd for å ikke bli gravid også siden epilepsimedisin skal gjøre at man blir mindre fruktbar. Jeg fikk ingen endringer på min epilepsi under forrige svangerskap.Er det slik at det kan endre seg fra svangerskap til svangerskap? Tror etter hva hun ene skrev her, at jeg kanskje skal forhøre meg om det er forsvarlig å gå uten medisiner.. De finner jo ingenting på ct-scannen som skal tilsi at jeg har epilepsi heller...Kan jo være såkalt "barneeplipesi" og da kan man jo bli bedre.. Huff,synes dette er så vanskelig:( Rart at min nevrolog ikke nevnte dette med at det keppra var såpass ny at det ikke ble anbefalt å bruker under graviditet.. Hun sa bare at jeg måtte være med på en slag studiegr. Jeg vil ikke være noe forsøkskanin! Hun sa også at hun mente det var værre at jeg gikk uten medisin under graviditeten. Saken er bare at hun har løyet til meg så mange ganger at jeg synes det er vanskelig å tro på det hun sier.
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 2. august 2009 #31 Skrevet 2. august 2009 ta deg en tlf og prøv å få snakke med en annen nevrolog du:-)
MaRiAnNe_85 Skrevet 2. august 2009 #32 Skrevet 2. august 2009 Ja,får ringe på mandag å høre Synes det er greit å få vite så fort som mulig.
førstegangs-prøver<3 Skrevet 2. august 2009 Forfatter #33 Skrevet 2. august 2009 ja, gjør det! masse lykke til fortell hvordan det gikk..
førstegangs-prøver<3 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #34 Skrevet 6. august 2009 nå er snart første prøverunde over spennende
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 6. august 2009 #35 Skrevet 6. august 2009 ojojoj!!! dette blir spennende ja:-) jeg har ikm ca 16 aug så det er lenge til her:-( dagene er veldig lange ja:-(
førstegangs-prøver<3 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #36 Skrevet 6. august 2009 jaa når man går å venter går allting sakte...
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 6. august 2009 #37 Skrevet 6. august 2009 ja,det er det:-( har du noen symptomer da??
førstegangs-prøver<3 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #38 Skrevet 6. august 2009 er veldig trøtt ... vet ikke om det kan være no.
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 6. august 2009 #39 Skrevet 6. august 2009 hvis du ikke bruker å være det til vanlig er det et symp.men,det får jo vise seg når du tester:-) du får oppdatere etterhvert:-)
førstegangs-prøver<3 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #40 Skrevet 6. august 2009 det skal jeg vettu spennenda!
upsydaisy85 Skrevet 7. august 2009 #41 Skrevet 7. august 2009 Jeg har epilepsi. Går på Orfiril 750 mg. Ble også fortalt det er verre slutte på medisiner, og da risikere få anfall, enn det er å fortsette på medisinene. Ihvertfall gjelder det mine, som tilhører risikogruppen (valproatsyndrom osv) Men må nok justere dosen når den tid kommer tenker jeg, da det er viktig planlegge nøye på forhånd. Ta folat (i mitt tilfelle må jeg ta 5 mg. daglig) før og under svangerskapet, pluss tilførsel av K vitamin tror jeg det er, 4 uker før fødsel. Og ikke minst nøye oppfølging av nevrolog og gynekolog. Fostervannsdiagnostikk er også noe som er viktig.
førstegangs-prøver<3 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #42 Skrevet 15. august 2009 i morgen er det 16 august .. gi en lyd hvordan det går jeg har ca 19/20.. ikke lenge til det heller
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 15. august 2009 #43 Skrevet 15. august 2009 hei Anne-M:-) jo da imorgen er det 16:-) grøss og gru:p hehe jeg vet rett og slett ikke om jeg tør å teste jeg.er såå redd for å bli skuffet:-( har kun en CB digital,og vet den er mest pålitelig da:-) men,når jeg har testet skal jeg jo si ifra hvordan det går da.:-) det er jo heller ikke lenge til den 19-20 da:-) gleder meg til å høre hvordan det går:-)har du noen symp? jeg har jo noen symp.jeg også da,men det hadde jeg i forrige pp også,så det tar jeg med en klype salt da:-)
førstegangs-prøver<3 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #44 Skrevet 15. august 2009 skjønner deg .. er spent på å høre fra det har hatt litt vondt, akkuratt som om mensen skal komme, trøtt... men kan godt bare være noe annet å.. får ta det som det kommer bare
førstegangs-prøver<3 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #45 Skrevet 16. august 2009 har du testet deg idag?
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 16. august 2009 #46 Skrevet 16. august 2009 hei hei Anne M:-) det var vanlig CB jeg hadde,og ja jeg testet idag.den viste bare et strek som var prikkete og det var ikke på morgenurin da.meen har ikke tegn på at TR skal komme.har bare litt murringer og vondt i korsryggen. tør ikke å håpe men så lenge mensen holder seg borte er det jo håp:-) må vel kjøpe meg nye tester etter jobb i morgen og teste på tirsdag hvis ikke TR er kommet:-) hvordan går det med deg da? har du tatt en test eller har du klart å holde deg?
førstegangs-prøver<3 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #47 Skrevet 16. august 2009 har ikke tatt noen enda - skal kjøpe i morgen, så får vi se når jeg tar den
MaRiAnNe_85 Skrevet 16. august 2009 #48 Skrevet 16. august 2009 Jeg fikk svak positiv den 11.august nå på første pp. Tok en ny test i går som var enda sterkere Tørr ikke håpa på for mye,men tro jaggu meg at jeg er gravid ! Skal ringe fastlegen min i morgen:)
førstegangs-prøver<3 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #49 Skrevet 17. august 2009 såå morro!! gi en lyd fra deg når du vet sikkert :-D
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 17. august 2009 #50 Skrevet 17. august 2009 ja det var moro å høre Marianne:-) håper jeg kan gratulere deg snart da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå