Gå til innhold

gravid og epilepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag kom TR og jeg starter på 4pp.:-( håper det går bedre for dere:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viser seg at jeg er gravid! Er kjempelykkelig! :) Har testet 5 tester til sammen og alle er positive. Den siste var ordentlig sterk også;)

I morgen skal jeg til fastlegen:) Kryss fingrene for at det går bra! Ønsker dere alt godt i tiden fremover og regner med at det det blir en spire på dere også etterhvert:)

Sender dere mange positive tanker!:)

Skrevet

ååååååååååå,gratulerer å mye:-)

jeg krysser både fingrer og tær for deg jeg.hehe:-D

joda,det blir vel en spire på oss å snart tenker jeg:-)

Skrevet

det var dumt, men en dag sitter den ..

jeg skal teste en dag snart...

Skrevet

GRATULERER!! sååå koslig å høre :)

lykke til i tiden fremover!

Skrevet

hei..

kjøpte test igår, og skal teste i morgen - spent :)

Skrevet

ååå,så spennende:-) håper det lyser gravid da!!!

lykke til og si ifra om hvordan det gikk:-)

Skrevet

har du testet Anne-M?

Skrevet

Heisann:) Jeg har ikke epelepsi lenger, fikk faktisk "friskmeldelsen for et halv år siden", men hadde epelepsi fra jeg var 3 til 24, og fått en liten jente mens jeg gikk på lamictal. Jeg tok blodprøver hver måned fordi lamictaldosen minker i blodet ditt når man er gravid. Men det gikk kjempebra, og jeg sluttet derfor på med. etterpå:) Jeg har en frisk og nydelig liten jente på to år, og vi var også med på testing av lamictal og graviditet:) Hvis dere ønsker en god nevrolog så bør dere gå til Eilert Brodtcorp. Han holder til i Trondheim på nevrologisk der. Alle andre leger hadde gitt meg opp da jeg var 12 år, og ingen trodde det var mulig for meg å bli kvitt de Gtk 40 anfallene jeg hadde i døgnet på det verste, så jeg sto først på lista til opereasjon. Men han ville prøve og jeg fikk nye med. og ble nesten frisk. Hadde 1-2 anfall året. Og nå litt over 10 år senere er jeg frisk:) Og kan nå prøve å få mitt andre barn uten å måtte forholde meg til leger som ikke jobber på føden eller gyn:)

Skrevet

ja... negativ :( men prøver videre.!

Skrevet

huff,så leit:-( men så lenge TR ikke er kommet er det håp:-)

Skrevet

merker jeg trenger opplæring i hva disse forkortelsene er... el hva som har hva som forkortelse...

Skrevet

jeg skal se om jeg finner tipslista som skal stå på bli gravid-siden til deg jeg:-) følg med:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

hei :)

hvordan går det med deg?

Sliter etter p pille slutt - mensen uteblir, å det lenge :(

Skrevet

hei:-))

jeg er nettopp ferdig med TR nå,så har ikm i uke 41.. er i 5 pp nå.

det rare da,er at jeg har litt murringer i kprsryggen og har høy kroppstempratur! jeg er i syklus dag 7 bare,så det skal jo ikke stemme...!!!?!!!! vet ikke hva det er jeg nei..

huff,det er ikke noe særlig med uteblitt mens nei,hvor lenge siden er det du sluttet på p-piller da?? eller hatt mens?

jeg brukte p-piller for lenge siden i 5 år.husker ikke når mensen kom,men ble ikke gravid før i 9 pp.

Skrevet

hmm.. nei si det..

sluttet på p piller i slutten av juli....

Skrevet

ok. blir litt i ubalanse denne mensen når man slutter med p-piller hører jeg,men skjønner du er frustrert da:-(

får jo liksom ikke starte opp på ordentlig vis med prøvingen.

jeg krysser fingrene for at TR skal komme til deg jeg da:-)

Skrevet

takk :)

merker at motet ikke er helt der det skal være.. :-S

Skrevet

du må bare ikke gi opp.den kommer nok snart skal du se:-)

Skrevet

Jeg har epilepsi. Tar 300 mg morgen og 300 mg om kvelden, Jeg bruker orifiril long. Har hatt epilepsi i 11 aar, men har faatt to smaa iløpet av den tiden. Naa er jeg prøver igjen :) Minste hos oss ble født med ganespalte, men alt gaar fint med henne. Naa tar jeg 4 mg folsyre. Hvor mye tar dere som er prøvere?

Skrevet

hei hei:-) jeg har 2 barn og er prøver.har hatt epilepsi siden 97 og har gått på med siden da:-) har tatt 4mg folsyre hver gang jeg har vært gravid:-) litt mindre etter 1 tri.

tar 4mg nå også,er i 5 pp nå:-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg går på 400 morgen og kveld.Det har ikke noe med dosen å gjøre.Men hvordan en det ligger an med serumspeilet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...