Gå til innhold

Amming og alkohol?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta meg et glass vin i kveld, kanskje to, for første gang på snart et år nå... Men - hva gjør jeg i forhold til ammingen? Jeg har nå litt morsmelk i fryseren, samt en liten pakke med morsmelkerstatning. Tenkte å gi henne morsmelk på flaske, neste gang hun våkner, for å se om hun tar flaske - har aldri prøvd det... Gjør hun ikke det kan jeg selvsagt bare glemme den vinen... Men - dersom jeg tar et glass vin, hvor lenge må jeg vente til jeg ammer henne igjen? Vet ikke hvor lenge alkoholen sitter i blodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :-) Bør vente 2-3 timer ved ett glass vin, og det er jo ikke noe problem. Tenker å ta meg et glass etter at jeg har ammet henne neste gang, og når hun da igjen våkner får hun flaske. På den måte vil det jo gå minst 5-6 timer fra jeg tar et glass til hun blir ammet, og det bør jo være trygt? Hvordan gjør dere andre det?

Skrevet

Jeg tenker som deg, og jeg tar meg gjerne et glass vin på kveldene, men det blir med det ene glasset. Lillemann er ganske på klokka, og det gjør det jo enklere.

Jeg tror man kommer langt med sunn fornuft. Jeg tror ikke det er skadelig å ta seg både ett og to glass, men å drikke seg full kveld etter kveld, og amme i tillegg er noe helt annet.

Skrevet

He, he - har ikke tenkt til å slå meg på flasken nei ;-) Foreløpig så sover hun, så med mindre hun våkner snart kan jeg bare droppe vinen min - gidder ikke ta meg vin etter kl 23 på kvelden.... Men hadde vært fint om hun våknet sulten snart, slik at jeg fikk testet ut om hun vil ta flaske. Vel, får prøve igjen i morgen hvis ikke...

Skrevet

Om jeg var deg så ville jeg gått inn til henne nå før hun våkner og puttet flasken i munnen hennes. Det er vel det som kalles "drømmemåltidet". Da er det nok sugerefleksen som slår inn, og vips så drikker hun:)

Skrevet

Det kommer jo an på alderen til ungen da. Etter at mini ble tre-fire mnd så tar jeg gjerne en øl eller et glass vin og ammer etterpå. Det blir minimale mengder med alkohol i melken. Før de er seks uker klarer de ikke å bryte ned noe alkohol så da bør man vente noen timer.

Skrevet

Da lillegull ble ca fem mnd begynte jeg å ta et glass vin eller en øl på kvelden. Da ammer jeg som vanlig etterpå. Det blir uansett somregel noen timer etter. Ved større mengder hadde jeg nok ventet en stund til neste amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...