Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født 2 ganger vaginalt, men denne gangen gruer jeg meg.. Har vært veldig "heldig" med underlivet etter fødslene.(selv om jeg ikke vet hva som er normalt) Er stram enda, så nå er jeg redd det skal bli slappt... Noen som har noen erfaringer?det kan høres egoistisk ut, men vil gjerne kan føle noe sammen med kjæresten min når vi har sex! Vi er i midten av 20 årene begge 2, og har et godt sexliv, selv med 2 barn og 3 på vei, og vil at det skal fortsette.. :) Kan man få kisersnitt uten videre? Takker for alle svar.... <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke man kan det.. Det må nok være en grunn til å ta keisersnitt.. Medisinsk årsak eller lignende.. Men om du er skikkelig bekymret og snakker med legen om dette, så kan det jo hende du får det allikevell.

Skrevet

tror det varierer mye fra lege til lege. jeg skulle ha planlagt kerisersnitt forrige gang. men fødselen starta 4 dager før å da jeg kom til fødeavdelinga var det ikke snakk om at de ville ta det ennå til det sto i papirene mine! var til og med tvilling fødsel. men er forsåvidt gla for det i dag da fantastisk opplevelse. men ønsker som deg også keisersnitt denne gangen. er også i midten av 20 årene samme er samboer. håper bare ikke fødselen starter før denne gangen.

sist var grunnen min at jeg overhode ikke ønsket noen fødsel med vakum eller tang. nå skjedde ikke det men barna var jo ikke mer en godt å vel 2700g heller. tror også at vi som flergangsfødende kansje har " lettere" for å få keisersnitt da vi har erfaring fra før.

Skrevet

Viktig kanskje å tenke og på at det er faktisk mer risiko for barnet å bli født ved keisersnitt. Faren er større under og etter fødselen, så de tar nok helst bare keisersnitt der det er nødvendig.. Er man flink å trene opp "knippemuskelen" etter fødselen skal det hjelpe ganske mye det.. Har selv hatt et keiser snitt og en vaginal fødsel, men det var akutt-snitt.. Håpe du slipper keiser snitt, er en operasjon og man blir mer redusert i langre tid etterpå..

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn med keisersnitt (pga svangerskapsforgiftning), og to år senere fikk jeg føde nr. 2 vaginalt. Jeg ville heller gått gjennom ti fødsler til enn et keisersnitt til... :-)

Skrevet

Takk for svar.. :) Jeg får vel lufte ideen til legen, å høre hva han sier.. Det er ikke lett å bestemme seg for noen av delene.. Har heldivis mange mnder igjen. :)

Skrevet

Tviler på at du kan bestemme deg for ett keisersnitt. Det er jo som å si ja takk til økt risiko. Hvis kroppen klarer en vaginal fødsel, er jo dette det beste for mor og barn.

Blir spennende å høre hva legen sier.

Lykke til :)

Skrevet

Når du har 2 normale fødsler fra før for du nok ikke keisersnitt fordi du ikke vil bli "slapp". Men man skal alldrig si alldrig man kan få gjennom det meste i dag. Kunne jeg født normalt hadde jeg gjort det for keisersnitt er en operasjon og man blir ganske hemmet i uker etter barnet har kommet å da ønsker man å gi alt til den lille. jeg har selv et barn fra før å han kom med haste keisersnitt så jeg sov under operasjonen og fikk se han 2 timer etterpå. man går glipp av ganske mye da :( Jeg er nå gravid på nytt å skal ha keisersnitt igjen og skal også sove da pga, redsel. men kan man så er det beste både fysisk og psykisk( går glipp av mye) å føde vaginalt.

Lykke til :)

Skrevet

tror ikke du skal satse på å få keisersnitt på det grunnlaget du ønsker.

Har selv to keisersnitt bak meg. det ene var katastrofesnitt med full narkose. Det andre var et planlagt hastesnitt da jeg prøvde vaginalfødsel først.

Har desverre fått beskjed om at jeg ikke får lov til å prøve å føde vaginalt og nestemann må komme med keisersnitt. Et keisersnitt er en operasjon, og det tar lenger tid å komme seg etter dette. MEN du vil alltid møte de som sverger at ks er det beste, og at de er raskere på beina enn de var etter vaginal fødsel.

Skrevet

Ja, det er jo mange tanker som stiller seg når det kommer til fødselen.. Har aldri hatt dette som et tema før, men denne gangen er jeg altså litt mere redd enn det jeg har vært de 2 andre gangene.. For smertene også egentlig.. Men man overlever smertene og kan se tilbake på dem med et smil.. Ville bare høre med andre hva de tenkte om dette, så jeg takker for svarene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...