Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!Må bare fortelle at på torsdag var eg på ultralyd ang oppstart på sprøyter..Var kjempenervøs for når vi var til samtale på riksn sa de at eg hadde ein cycte og vist den var der når eg skulle på neste ultralyd måtte dn kanskje tas bort før sprøytestart.Alt gjikk kjempefint på ultralyden,cycten var vekke og eg hadde mellom 6 og 9 egg som låg klare til modning=)Så eg begynte på sprøyter igår,meker foresten ingenting enda=)Blei langtrukkent dette her måtte bare sei det til noen er så UTROLIG glad for at det gjikk så greit=)Skal til uttak i uke 33=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var gode nyheter!! Masse lykke til:-)

Jeg begynte på spray i går. Har du hatt bivirkninger av sprayen, og når kom de i tilfelle? Har ikke merket noe enda, håper jeg slipper unna. Skal forhåpentligvis til uttak i uke 35, jeg da!

Skrevet

grace&hope Hadde bare veldig hetetokter og de kom 2 eller 3 dagen,det er jo heldivis ikkje vondt men ubehaglig.Bli bare heilt plitsli veldi varm heilt svett,men det er jo ingenting i forhpld til de bivirkningene eg kunne hatt.Så vist du får noen må du håpe det blir hetetokter istedet for mageproblemer eller migrene,lykke til=)=)

Skrevet

Så bra, Ruli!

Godt å høre at du er i gang på sprøyter. Du ligger et par uker foran meg i regimet, så kjempe artig å¨ høre erfaringene dine underveis.... Fortsette med det!

Var det ille å sette første sprøyten? Går jo litt mot normalt å sette sprøyte på seg selv, spes for meg som har skikkelig sprøyteskrekk.... :)

Lykke til videre, og hold oss oppdatert da:)

Skrevet

to snart tre.Den sprøyta er ingenting å grue seg for,nåla er så tynn at du kjenner den ikkje det einaste e et bittelite stikk.Grude meg for det eg og men var ingenting å sette de,skulle egentli ha noen andre til å sette de,men var så enkelt at eg gjør det bare sjøl.Har ikkje merket noe til dem enda...=)1 uke til reiser vi til oslo,vi må bo på hotell i 4 dager for vi bor i kvinesdal,så det blir ein liten osloferie i år=)Skal holde dere oppdatert..

Skrevet

Åh så spennende!!!!

Tenk bare en uke til, så bærer det i gang med det som vi alle venter på. Jeg håper virkelig at spiren sitter for deg, ja for oss alle.

Godt å høre at sprøytene er lette å sette. Husker neste ikke hvordan jeg klargjorde de, så jeg får sette meg ned med brosjyrer og informasjon og gjøre meg mer kjent noen dager før.

Når på døgnet setter du din (til samme kl slett hver dag) sprøyte på dagen? Tenkte at i og med de bør oppbevares i kjøleskapet så er det kjekt å ta tidlig, før jeg reiser på jobb.

Går og håper på å få en blødning snart, ikke kommet noe siden jeg startet på nesepray for 18 dager siden. Og det stresser meg litt. Selv om mange sier at jeg bare må ta en ekstra sjekk for å se at jeg er ferdig nedregulert. Men vil så gjerne i gang 12.august, og har så klart fullt program før den tid. Så alt hadde vært så mye enklere om jeg bare hadde fått den forbanna blødningen.. ahhhh!! He he:) Og klinikken åpner ikke før 10.aug, så jeg får ikke snakket med de før et par dager før jeg skal starte på sprøyter. Kjipt....men sånn er det bare, alt skal vel ikke gå helt smertefritt heller.

Lykke til, hold meg oppdatert da. Sååå spennende hvordan du opplever prosessen i Oslo. Og ikke minst; om det blir blå strek på testen 14 dager etter:)

Skrevet

to snart tre..Når du har gjort klar sprøyta med ampullen i skal den ikkje ligge i kjøleskap men i romtempratur(innholde skal ikkje sprøtes inn når det er kalt).Sprøyta skal jo settes mellom 15 og 21,du kan velge.Eg velgte å sette den kl 17,det passer fint for meg siden vi går i fjøset da,og derfor alltid er hjemme da=)Hvordan du gjør klar pennen er veldig godt forklart å med bilder i bruksanvisninga=)Gleder meg kjempe mye til vi reiser,gruer meg litt til uttaket må eg innrømme,men det går nokk bra=)

Skrevet

Hei!

henger meg på her jeg....

jeg skal pröve pån igjen på mandag elelr tirsdag, tror jeg, fryseforsök..jeg hadde ett forsök, men det ble neg.

nå har vi 2 egg på frysen da, så jeg venter bare på e.l.

så skal jeg ringe inn.

jaja, dette blir jo spennende...

Skrevet

Hei jenter! :)

Jeg slenger meg også på her :) Jeg er på fjerde dagen med hormoner i dag og skal på første ul og uttak i uke 35. Det er andre forsøket vårt vi fikk ingen på frys. Men jeg har gått veldig mye opp med Gonal-f da, første forsøket startet jeg med 120 E, denne gangen startet jeg med 300 E! Så får håpe at det blir mange egg ;)

Spennende å følge dere andre, masse lykke til! :)

Skrevet

Hei hei,

Da er jeg inne i min andre uke som sprayer og det går egentlig veldig bra. Sliter med søvnen og er trøttere enn trøttest, men det er jo ingenting i forhold til hva det kunne vært. Skal på apoteket i slutten av uken og bestille sprøytene, skal jo etter planen begynne med de neste torsdag om alt er som det skal være på ul. Og det er det jo, har jeg bestemt.. hehe

Flott å se at vi er flere her inne, jeg skriver kanskje ikke så ofte enda men er innom og leser hver dag. Ser for meg at det blir mer skriving etterhvert.. :)

Jeg lurer litt på en ting da.. Jeg begynte å spraye (Suprecur) på dag 23 etter 1. mensdag, måtte vente 2 dager ekstra pga 32 dagers syklus. Det er jo meningen at en skal ha hatt eggløsning før en begynner å spraye men jeg tror ikke jeg hadde det før etter 4-5 dager med spraying.. Er det noen som vet om dette har noe å si?

Jeg tenker som så at det er jo mange som har uregelmessig syklus og da er det jo vanskelig å vente med spraying til etter eggløsning.. Tenker jeg helt feil tror dere? Er jo litt redd for at jeg har ødelagt noe og må avbryte hele greia.. :/

Det er mye å bekymre seg over i denne karusellen vi har slengt oss på, men i enden av reisen så er det forhåpentligvis noe positivt for oss alle til slutt. :)

Ønsker dere lykke til videre med både spraying og "sprøyting"!

Skrevet

Hei!

Jeg er på dag 6 i sprayingen, ingen bivirkninger så langt - "bank i bordet":-)

Jeg skal begynne og spraye den 12. og så UL den 21., det vil jo si at jeg ikke skal på UL før jeg begynner med sprøyter. Det virker som vi får litt forskjellige beskjeder og at regimene varierer en del fra person til person. Vi får stole på at de vet hva de holder på med og spraye og sprøyte til avtale tidspunkt! Men det er veldig spennende og litt for mye å tenke på til tider.

Lykke til, la oss fra høre fra deg når du har vært på UL!!

Skrevet

Hei jenter.

Jeg har dessverre ingen god erfaring å komme med her i forhold til ulike regimer, 1 IVF på meg også. Men jeg skal som Grace&hope; starte på sprøyter 12.aug og UL 21.aug,så ingen UL før den tid på meg heller.

Har lest litt om erfaringene til flere, og det virker som om prosesyrene og regimene til klinikkene er ulike. Noen tar blodprøver og andre ikke, noen tar flere Ul og andre kun en gang og noen går lengre på spray og sprøyter enn andre. Ulike jenter, ulike klinikker og ulike regimer:)

Nå har jeg sprayet fra 16.juli, så har allerede holdt på i 3 uker (skal spraye lenge pga sommerstengt og syklusen min for oppstart på spray i juli)

Lite bivirkninger, hatt noe hodepine de siste dagene men virkelig ikke noe som setter meg ut av hverdagen.Blir det ikke verre enn dette så skal jeg fortsette å smile:)

Nå tenker jeg kun steg for steg fra sprøyter til uttak til befruktnig og til innsett. Tankene går på høygir og jeg kjenner at jeg er sliten i hodet av alle "hvis...tenk om..."-tankene som dukker opp hele tiden:)

Føles så lenge til mann evt kan ruge, og så mange ting som skal fungere underveis etter uttak. Så det er masse å krysse fingrene for fremover, jenter:)

Skrevet

Vi skal igang med fryseforsøk, har et egg på frys og krysser fingre og tær for at dette skal gå bra. Jenta er 1,5 år. venter mens om ca 14 dager ;) Lykke til alle sammen

Skrevet

Jeg begynte på Progynova for to dager siden og håper på å få innsatt et (eller forhåpentligvis to) fryseegg om to uker. Vi har 7 på frys, men forrige gang hadde vi 4 og da overlevde ingen... Dette er så spennende at det ikke er til å holde ut! Lykke til alle sammen!!!! Det SKAL være vår tur nå...

Skrevet

Hei alle sammen=)Idag var eg på min2 ul etter 6 dager på sprøyter,hadde dose på 100.Idag var der mer enn 12 folikkler=)De 2 største var 15 cm i diameter,åsså resten var mindre.Fikk beskjed fra riksen om å fortsette til søndag på spray og sprøyter,de ville ha de små folikklene litt større..Skal på ny ultralyd på mandag.Ifra idag skal eg øke dosen fra 100 til 150.Litt kjipt siden planen var å reise til oslo på søndag,nå må vi vente til tirsdag onsdag,men er jo kroppen som trenger tid og dermed bestemmer=)Fikk også vite idag at eg har en krommosomfeil,det hadde vanligvis ingenting å bety,men eg kunne spontanabortere...Må innrømme at eg blei litt skeptisk men de sa at i de fleste tilfellene hadde dette ingenting å bety=)Har i hvertfall godt me folikkler,er godt fornøyd me det,hehe=)Som deg to snart tre,har eg en masse masse tanker oppi hodet,og nå føler at tida går veldig seint,nå kjenner eg at eg har bare lyst til å få det overstått,er den spenninga i kroppen heile tida som av og til er i det "MESTE" laget,fer mest ikkje sove på natta ei gong,tankene surrer og går..Lykke til jenter=)

Skrevet

heisann

nå ble jeg skikkelig bekymra, leste at bare 50-60% av eggene overlever opptiningen, uff, vi har bare 2 egg på frys...uff, tenk om ingen overlever...:/

da må vi sette igang med de hersens hormonene igjen, bläh

jeg skal jo gjöre det hormonfritt denne gangen..

er det noen andra som gjör det på naturlig syklus, hormonfritt?

Skrevet

Hei.

Tiden går så SAKTE!! Venter og venter på onsdag, så jeg kan overvinne den store sprøyteskrekken min med å starte på sprøytene. Vil bare at det skal gå bra og at jeg kommer til fasen jeg blir ruger.... :)

Blir jo helt ødelagt i hodet, tenker på alt mulig jeg ikke burde konsentere meg om: tenk om det ikke blir egg ved uttak (tomme follik poser), tenke om ingen blir befruktet, tenk om de ikke deler seg og ikke overlever til innsett, tenk om,,,, Herregud, er det mulig å bekrymre seg så ille mye?

Og er det ikke prosessen i seg selv så er det prosessen kombinert med jobben (som ikke vet at jeg holder på med IVF) som tar fokuset. Nei, gi meg heller mye mer fysiske bivirkninger jenter - bare jeg slipper all denne grublingen i hodet.

Er ikke en typisk grubler som person (ekstremt løsningsorientert på alt!), så dette føles veldig rart. Dette er jo ikke "meg", jeg pleier jo å trøste de andre som grubler og kommer på løsninger for dem. Ha ha, og nå sitte jeg der selv med hodet full av mange tanker..

Skrevet

to snart tre, det er helt normalt å gruble mye, det er jo veldig stort dette som skla skje, og det er mye fölelser, inne i bildet, og frykten for å bli skuffa. det er en del av pakka liksom. spesielt ved förste forsök, så er jo alt nytt og spennende. jeg var helt overengasjert på mitt förste forsök, denne gangen er jeg mer laidback, og tenekr nesten ikke på det. ganske deilig. men husk, det som skjer det skjer, du kan ikke påvirke noenting. du må bare ta vare på deg selv...

Skrevet

Hei:o)

Jeg har planlagt innsett av fryseegg i naturlig syklus uke 35. Har satt inn i naturlig syklus tidligere. Hadde da også 3 egg på frys, som jeg har nå, og da overlevde 2 av eggene opptining. Fikk beskjed på Riksen at ca 50 % av eggene overlever opptining. Veldig greit å sette inn i naturlig syklus synes jeg. Da slipper man alt styret med hormoner og kroppen får litt pause, deilig!:)

Blir min 5.innsetting nå. Har ikke de helt store forventningene, men alltids et håp om at miraklenes tid ikke er over,,, ;-)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

ja da er det gjort, satte inn en blastocyst i dag! det hadde overlevd opptiningen! ble så glad for det....

alt gikk veldig smidig og greit, og legen var så herlig og positiv.

så da er det vel bare å ruge videre....;)

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er ny her på forumet, under denne linken. Jeg skal starte med nesespray førstkommende tirsdag, den 19. august. Veldig spennende.

Og starter med sprøyter i starten av september. Har time til UL midten av sept. Bor i Trondheim. Er det flere Trøndere her?

Skrevet

Masse lykke til mamma10. Dette er spennende! Krysser det som krysses kan for deg og lille spire. :)

Jeg skal på Aleris i morgen og sjekke om jeg er nedregulert. Jeg håper og håper at alt er i orden og at vi kan fortsette løpet videre.. :)

Velkommen til alle nye, blir spennende å følge dere.

Lykke til videre jenter!

Skrevet

Jepp, jeg er trønder:-)

Har gått på spray i 13 dager og begynner med sprøyter i dag. UL neste fredag og forhåpentligvis uttak i uke 35. Vi har ingen barn fra før og dette er vårt første IVF-forsøk. Spennende!!

Skrevet

Kjempespennende!

La oss få følge med deg hvordan det går!

Jeg gleder meg masse til å begynne på spray på tirsdag for å komme igang liksom... Tror jeg skal starte med sprøytene ca 14 dager etterpå.

Har satt lignende sprøyter før i forbindelse med operasjoner, så det gruer jeg meg ikke noe til.

La meg få høre om du merker noen bivirkninger. Greit å vite hva man går til, selv om alle reagerer forskjellig selvfølgelig.

Skrevet

Har gått på spray i tretten dager nå, har hatt hodepine de siste fem-seks dagene. Litt slitsomt, men det går helt fint. Ellers har jeg ikke merket noen bivirkninger av sprayen. Blir spennende å se om jeg reagerer på sprøytene. Gruer meg ikke til sprøytene jeg heller, er sykepleier, så jeg er iallfall vant med å stikke andre:-)

La meg fra høre fra deg også. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...