Twisted Skrevet 1. august 2009 #1 Del Skrevet 1. august 2009 Håper noen kan hjelpe meg, for jeg forstår ikke så veldig mye fra navs hjemmesider, og jeg kan sikkert spørre på kontoret deres, men... Jeg kom hjem fra Australia i Juni, og begynte tilbake på jobben min 15. juni. Har termin 16. januar, og begynner permisjon rundt 23. desember... Slik jeg har regnet ut,har jeg da jobbet i seks måneder. Men jeg har to ekstrahjelp-jobber... Hvordan skal jeg da regne ut hvor mye jeg får utbetalt? for det er jo ikke fast lønn hver måned? Så bor barnefaren i Australia, og vi planlegger å være der i tiden jeg da har permisjon (når barnet er stort nok),,, Vil jeg da miste retten til disse pengene, selv om jeg har adresse her og er norsk statsborger? Takker om noen kan hjelpe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140450736-jeg-forst%C3%A5r-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisand Skrevet 1. august 2009 #2 Del Skrevet 1. august 2009 Dersom du har variabel lønn regnes et snitt av inntekten din. Vanligvis et snitt av siste 3 mnd før du går ut i permisjon eller evt 6 mnd dersom dette gir et mer riktig bilde. Dersom du har to jobber regnes det et snitt av hver av jobbene. Husk at når du jobber som ektrahjelp må det ikke gå mer enn 14 dager mellom to vakter, da begynner tellingen av antall måneder på nytt. Du kan godt ha midlertidlig opphold i utlandet og motta foreldrepenger, dersom du fortsatt er medlem av trygden. Dersom du melder flytting opphører vanligvis medlemskapet og stønaden opphører. Men slik jeg forstår det så skal du bare være der og ikke flytte dit og da har du rett på stønaden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140450736-jeg-forst%C3%A5r-ikke/#findComment-140451340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå