Carina har to små gull Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Dere som har prøver dette hvor mye tar dere og når i syklus starter dere å tar det? Tenkte å prøve det denne pp...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Hei Carina_81! Brukte solvipect når jeg ble gravid med tvillingene, men mistet jo i MA 3 mnd på vei, leste litt om at det gjør slimet mer tyntflytende slik at det er lettere for spermier å trenge inn i egget. Har tenkt mye på det i ettertid om at kanskje dårlig spermkvalitet har greid å trenge inn i egget og så har det skjedd noe i utviklingen... Det kan jo selvsagt være tilfeldig, men tør ikke bruke slimløsende noe mer. Uansett så begynte jeg på syklus dag 11 og fortsatte til dagen etter EL, mener å huske at jeg brukte det i ca 5 dager, til dagen etter EL... Kan jo være tilfeldigheter det også, men jeg ble nå altså gravid! Lykke til da :-) Hvordan går det ellers med deg? Her går det bra, er på dag 15 i dag og midt i EL med første pergokur... Så er veldig spent de nærmeste ukene... Ellers er ferien nå over og jeg starter på jobben igjen til mandag!! Ha en fortsatt riktig god helg! Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Tror det var ca 5 ml 3 ganger daglig... Det står på flasken hva som er anbefalt :-)
Carina har to små gull Skrevet 1. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2009 Joda her går det bare bra Ferien er over og har starta å jobbe igjen, men vi har for tiden hatt et fantastisk sommervær her i nord. Godt og varmt og helga nytes til det fulle. Er på dag 10 i syklus nå så er ikke så veldig mange dagene til EL, men samboer er litt ti tvil om han vil prøve denne mnd.... Skal i bryllup i begynnelsen er September og visst vi skulle bli gravide før det har han ikke lyst å fortelle at vi er gravide. Alle blir å sjønne det om jeg ikke drikker. Men det bryr ikke jeg meg om, jeg vil bare bli gravid. Skiter i om jeg må fortelle det. Viktigere for meg å bli gravid enn å sitte i bryllup å drikke. Skal nok snu tankene hans om Hvordan går det ellers med deg??? Syntes så synd i deg som har måtte oppleve å miste 2 ganger i år. Får håpe spira vokser seg god å sterk neste gang Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Hei igjen! Ja, jeg tror nok jeg hadde prøvd å snu tankene hans, men når dere skal i bryllupet er det bare å ta i mot glasset men du behøver ikke drikke det, er dere ute kan du f.eks helle ut litt væske eller samboeren din kan jo drikke for deg. Lat som du drikker, ingen som tenker over det... Det går nok kjempebra skal du se... Ta det problemet når det oppstår! Ja, har vært tøft å miste to ganger i år, innrømmer det og nå tar jeg ingenting som en selvfølge lenger, å bli gravid eller svangerskapet i seg selv er ingen garantier uansett hvor langt man har kommet... Å få barn må jo rett og slett være ett stor mirakel og ett av livets største mysterier! Det går ihvertfall bedre med meg og vi prøver igjen, men denne gangen ville ikke mannen min vite når jeg har EL eller IKM, han ville ikke ha prestasjonsangst eller tenke for mye på det, så har jo bare dere bimmere å snakke med. Han hadde nok snakket om det hvis jeg ville, for han er veldig flink til å lytte, men enn så lenge holder jeg ting litt for meg selv, symptomer osv...da han har syntes det har blitt litt mye av det tidligere når vi mistet begge gangene. Har vært til samtale hos psyk.sykepleier to ganger og skal en gang til etter ferien for en samtale om sorgreaksjon. Synes det har vært veldig nyttig og snakke med en totalt utenforstående, kan absolutt anbefales hvis du fortsatt føler behov for å prate om det som har skjedd. Er ihvertfall rimelig spent de nærmeste to ukene. Jeg er i dag på syklus dag 15, bare 5 dager forskjell mellom oss, og er midt inne i EL nå... Har veldig EL smerter både i går og i dag! Så blir det denne spenningen frem mot IKM som jeg har beregnet til ca 15 aug :-) Ha en forts strålende fin helg... Klems
mamma2010♂ Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Off..er det en sammeheng mellom solvipect og MA?? Brukte solvipect jeg også den pp jeg ble gravid, og hadde en Ma i uke 12! Har dårlig samvittighet nå, og lurer på om dette var min feil siden jeg brukte hostesaft.. Hadde tenkt å bruke det nå også , men da holder jeg meg langt vekke fra den!
saa09 Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Hei, jeg har bare brukt hostesaft en gang og resultatet ble en super flott gutt som snart er 4 år. Jeg har vært gravid 2 ganger utenom svangerskapet til sønnen min, og da ikke brukt hostesaft og det har gått galt. Så jeg personlig tror ikke hostesaft er en årsak til til hverken SA eller MA.
Carina har to små gull Skrevet 3. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2009 Meg og lille snuppis.... Ja det er veldig greit å ha dette forumet syntes jeg, prater heller ikke med min samboer og EL og slike ting. Han får prestasjonsangst da. Veldig bra du har fått snakka med psyk sykepleier da, var flere ganger til sosionom som er spesialist på død fødsler da jeg mista og det har hjulpet meg veldig masse. Var veldig greit å ha en utenforstående å prate med. Har begynt å teste etter EL nå, er på dag 12 i syklus og enda er EL testen negativ. Men har hatt ltt små murring der nede så det er nok noe som skjer. Blir nok iløpet av uka. Du får ha lykke lykke til og så håper vi spira sitter iløpet av et par uker
♥Axinija♥ Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Mener ikke å "bryte inn" i samtalen deres, men du kan jo f.eks si at du går på antibiotika-kur pga f.eks halsbetennelse, og at du derfor ikke skal drikke? Finnes nok av unnskyldninger å ta av, så lenge du og sambo har avtalt hvilken dere skal bruke...hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå