mars-2008 Skrevet 1. august 2009 #1 Del Skrevet 1. august 2009 Da er de en ny epoke igang:) hun har blitt 17 mnd og klar for barnehage... tenkte jeg skulle ordne litt i dag og på mandag. Hva slags klær og utstyr trenger hun?regnklær, støvler, sko ol? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140450577-jenta-v%C3%A5r-begynner-p%C3%A5-bh-tirsdag-hva-trenger-hun-av-kl%C3%A6r-og-utstyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agehya Skrevet 1. august 2009 #2 Del Skrevet 1. august 2009 *Regnklær (to-delt er foretrukket i vår barnehage da de ofte bruker bare buksa) *Dress (tynn dress til høst vår og tykk vinterdress, evt. gode ullklær under tynn dress) *Støvler (er forskjell på vekten på de faktisk, og pass på at de har god hæl) *Dockboots til vinteren. (Letter vinterstøvler som holder barna varme i slaps og dårlig vær) *Sko *Innesko/ skinntøfler (skinntøfler ala tinyzone har vært mest populære her i huset) *kleskift (anbefaler 2 fulle skift) *bleier (ikke up&go) *evt. matboks/drikkeflaske *evt. vogn/vognpose Det varierer jo litt hos de forskjellige barnehagene hva som er nødvendig. I vår barnehage har de vogner, men jeg har som regel levert med en vognpose. Barna ligger i faste vogner, så det er ikke noe problem. De får alle måltider i barnehagen vår, men det er ønskelig med sekk og vannflaske når de begynner på utegruppe 1 dag i uka. (Fra 3 år.) Barnehager liker ikke up&go bleier som regel, fordi det er mye plunder med skifte då. Og MERK KLÆR!!! Du trenger ikke fancy merkeutstyr, kommer langt med bare en penn. Men til ullklær bruker jeg sydde lapper og taggit. Og apropos ullklær. Ull fra innerst til ytterst sier jeg. Ullundertøy og strikkede bukser/genserer er supert. Vi bruker også tovede ullvotter om vinteren. Om du ikke strikker selv, eller kjenner noen, så ta kontakt med eldresenter f.eks. Mange supre strikkedamer rundt omkring. Det var det jeg kom på i farten. Lykke til på tirsdag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140450577-jenta-v%C3%A5r-begynner-p%C3%A5-bh-tirsdag-hva-trenger-hun-av-kl%C3%A6r-og-utstyr/#findComment-140450628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå