Gå til innhold

Jenta vår begynner på bh tirsdag, hva trenger hun av klær og utstyr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*Regnklær (to-delt er foretrukket i vår barnehage da de ofte bruker bare buksa)

*Dress (tynn dress til høst vår og tykk vinterdress, evt. gode ullklær under tynn dress)

*Støvler (er forskjell på vekten på de faktisk, og pass på at de har god hæl)

*Dockboots til vinteren. (Letter vinterstøvler som holder barna varme i slaps og dårlig vær)

*Sko

*Innesko/ skinntøfler (skinntøfler ala tinyzone har vært mest populære her i huset)

*kleskift (anbefaler 2 fulle skift)

*bleier (ikke up&go)

*evt. matboks/drikkeflaske

*evt. vogn/vognpose

Det varierer jo litt hos de forskjellige barnehagene hva som er nødvendig. I vår barnehage har de vogner, men jeg har som regel levert med en vognpose. Barna ligger i faste vogner, så det er ikke noe problem. De får alle måltider i barnehagen vår, men det er ønskelig med sekk og vannflaske når de begynner på utegruppe 1 dag i uka. (Fra 3 år.) Barnehager liker ikke up&go bleier som regel, fordi det er mye plunder med skifte då.

Og MERK KLÆR!!! Du trenger ikke fancy merkeutstyr, kommer langt med bare en penn. Men til ullklær bruker jeg sydde lapper og taggit.

Og apropos ullklær. Ull fra innerst til ytterst sier jeg. Ullundertøy og strikkede bukser/genserer er supert. Vi bruker også tovede ullvotter om vinteren. Om du ikke strikker selv, eller kjenner noen, så ta kontakt med eldresenter f.eks. Mange supre strikkedamer rundt omkring. :)

Det var det jeg kom på i farten. Lykke til på tirsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...