Gå til innhold

Dessert i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til dessert i bryllup?

Er veldig glad i jordbær, men jordbær og is er så kjedelig...:)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi hadde en nydelig mørk sjokoladefromasj med en plomme av appelsin inni- mmmm...Den var poppis for å si det sånn ja;)

Skrevet

Hmm.. Sjokolade og appelsin er forsåvidt godt det - hver for seg..:P Jeg er ikke sånn kjempefan av appelsin og sjokolade sammen..:/ Men det var sikkert populært da!:)

Vil helst lage desserten selv, så noe som er lett å lage og kan stå til dagen etter uten at det ser ut som et flykræsj, hadde vært en fordel..:)

Skrevet

Vi var i bryllup hvor bryllypskaken var sjokoladekake,...Og det var flere "små"kaker som ble satt ut på hvert(nesten) bord til dessert... Ble så vidt jeg husker opplyst om at desserten var bryllupskaken,- og det var bare helt genialt :o)

Brudeparet fikk sin kaka først, mulg den var litt "finere" enn de andres, og delte den opp sammen på tradisonelt vis før vi andre forsynte oss av vår..

Sparte mye tid på dette..For etter middagen var det omrokkering av bord, rydding til dansegulv..Og resten av kakene og kaffe ble satt ut litt senere, men det ble ikke noe "avbrudd" i fesetn,- folk bare "Oppdaget" kakebordte plutselig, og gikk og forsynte seg som det passet, mens noen danset, noe hadde litt underholdning (sang/taler ) til brudeparet..Slik at da middagen var feridg var det fest hele kvelden uten flere "må være med" avbrudd.....

Skrevet

Du kan lage minivarianter av ostekake. Del dem i to, en halv kake på hver gjest (blir ca prosjon som et vanlig kakestykke, men med halvmåneform), med friske jordbær ved siden av?

Skrevet

Evt kan du kjøre jordbær med sukker og vaniljeekstrakt i blender, og bruke som "saus" over halvmånene. Det er min vanlige dessert til nyttårsaften, gjerne med en liten iskule/sorbet ved siden av.

Annonse

Skrevet

Er ikke så glad i ostekake heller...:/

Virker veldig sær her nå altså!:P

Er veldig glad i jordbær, sjokolade, krem osv...

Skrevet

Dropp ostekaken og lag sjokoladekaker i stedet. Jordbærene kan du dele i biter og dandere som hjerter på kakestykkene. Bare fantasien som setter grenser.

Skrevet

Lag Dronning Maud pudding!! Verdens beste dessert, veldig lett å lage i tonnevis, ingen problem å lage dagen før, og ALLE elsker den!!!! :) :)

Skrevet

Eller sjokolademousse med jordbær og evnt krem ved siden av? =)

Skrevet

Varme bær med vanilje is :)

Skrevet

Hjemmelaget sjokolademousse med jordbær til? Ellers så er jo sorbet også godt til sjokolademousse :)

Jordbær/lime sorbet er NYDELIG! Og begge deler er jo enkelt å lage selv dagen før også.

Skrevet

Hva med sjokoladefondant med en kule mascarponesorboet, jordbær coli, og friske jordbær på toppen?

Annonse

Skrevet

Jordbær og limesuppe med en kule vanlijeis oppi. Fikk det i et bryllup for noen år siden, var knallgodt.

Skrevet

Deserten bør jo passe til resten av måltidet. Har det vært en kraftig hovedrett ville jeg valgt noe lett til desert, som fruktsalat eller en lett fromasj. Om hovedretten var ganske lett ville jeg heller valgt en tyngre kake eller pudding. På samme måte ville jeg ikke valgt en lys "melkedesert" om forretten var en kremet suppe osv.

Personlig synes jeg også det blir feil å ha kake til desert om det skal være kaffe og kaker senere på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...