Gå til innhold

har det ikke helt greit nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....jeg har eggløsning akkuratt nå og kjæresten vil ikke ha sex. Hva gjør jeg da? Er bare lei meg......Her går jeg og bruker så mye energi på og måle temp, ta akupunktur, kjøpe disunvis med eggløsningstester, spiser omega 3 og folat etc. Også vil ham ikke bidra når jeg trenger det mest!!!

Jeg kommer jo aldri til å bli gravid!!! æsj æsj æsj. Hvorfor skal dette være så sinnsykt vanskelig da!

hilsen frustrerte meg. Har ingen andre å snakke med akkurat nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i situasjonen din. Jeg og samboer ble enige om at jeg skulle slutte på pilla, men når jeg gjorde det begynte han å ikke ville ha sex med meg i de dagene rundt el. Det var veldig frusterende, og jeg gråt masse og var helt fra meg. Det gikk noen måneder og jeg snakket med han om det. Han var ikke helt klar enda, ville ikke ha barn riktig enda. Men etterhvert begynte han å "løsne" litt, tok litt flere sjanser rundt el. Men han var fremdeles ikke helt med. Men så en kveld jeg ikke var helt klar for sex (jeg ville jo vente noen dager hehe) "bestakk" han meg med at om jeg hadde sex med han nå så skulle han ha sex med meg hver dag neste uke, og da viste han at jeg hadde el en av dagene. Så jeg tolket det som at han nå var klar og at det var hans måte å si ifra på.

Kanskje din kjæreste ikke er 100% klar enda? Det er jo litt rart at når dere er kommet så langt i prosessen at du temper osv, at han plutselig en måned skal "bakke" ut.

Jeg har desverre ingen andre svar til deg. Det beste er nok bare å snakke med han om det.

Skrevet

det er nok litt skummelt for han kanskje? mange menn får rett å slett litt problemer med å ha sex når de vet at det er for et slikt formål..

så da kan det være greit å ikke fortelle at man har el og rett å slett bare ta inniativ til å ha sex som vanlig .. slik at de ikke blir nervøse eller uroklig og lukter ugler i mosen..

men jeg skjønner så absolutt frustrasjonen din...

sender mange varme tanker din vei...

Skrevet

Jeg tenker litt som de to ovenfor her: Kanskje han egentlig ikke vil helt ennå? Synes dere burde snakke ordentlig med hverandre slik at evt problemer kan ryddes av banen før du blir gravid. Snakker av erfaring, for forholdet må være sterkt og ærlig slik at man holder ut småbarnsperioden sammen. Lykke til!

Skrevet

Du har fått gode svar. Jeg ville også ha snakket med ham om han er klar osv. Men som Grysom sier, mange får faktisk problemer når de vet at det eggløsning og at nå er sex'en kun for å lage baby. Jeg har fått beskjed av min mann å ikke snakke om babylaging på den måten, det er rett og slett turn-off. Vi er visst ganske ulikt skrudd sammen akkurat på det..hehe..jeg synes jo tanken på at nå lager vi en baby er kjempenydelig.

Skrevet

Enig med kloke damer som har skrevet inn over her:)

Jeg også holder på med mine EL-testinger for meg selv, sier vel i en bisetning at nå er tiden litt inne for å stå på litt ekstra, nå blir det mye kos på deg kjære:)

Har forklart han en del av alt det kloke jeg leser her inne, slik at han forstår hvorfor jeg er her såpass mye. Men føler også at sex av plikt er viktig og unngå, men ikke alltid like lett. Jobber også med meg selv hvis det er en gang han ikke har lyst eller orker, at jeg ikke blir sur og lei meg og tenker at nå går det ikke denne mnd. Også må jeg være litt mer fleksibel og spontan resten av mnd. slik at det ikke bare skal være sex rundt EL:)

Men snakk med hverandre, mulig han tenke rtanker du ikke er klar over han har. Ønsker dere begge lykke til videre:)

Klem fra

Skrevet

.................og får å si det rett ut, håper jeg du fikk et bra morgen nummer i dag:))))))))

Skrevet

TUSEN TAKK for mange trøstende ord. Det føles sååå godt å ha dere her inne. Og jeg er lei meg for at jeg ikke har fått svart dere tidligere.

Rett etter jeg skrev dette innlegget natt til lørdag kom kjæresten min og vi fikk prattet ut. Han en smule frustrert over min reaksjon på hans reaksjon. Vårt problem har vært at jeg ikke har snakket med ham mine EL, om når jeg har mens etc. etc. Det har vært litt sololøp fra min side, men nå som jeg endelig fotalte ham det passet det litt dårlig. Da tenkte han som dere sier at nå skal vi ha sex kunn for å avle barn, noe han synes var velsig usexy. Dessuten var han ekstremt sliten. Men dere vet, vi blir jo litt egosentriske i denne prøvetiden. Fra nå av skal vi være mer åpne om dette slik at han også er mer forberedt på hvilken dag(er) han skal sette in støtet for fullt. Vi hadde jo trossalt masse sex dagen før EL. Og som kjent så finnes det muligheter for spire. Jeg ville bare så gjerne øke sjansene våre nå når jeg endelig testet positivt på EL-testen og vi befant oss på samme sted (har vært mye ute å reist de siste mnd.)

Ja ja nok om meg og dette.

Hvem vet kanskje det er en liten spire der inne;-)

Sender med det samme masse lykkestøv til alle dere prøvere der ute!!!!

Skrevet

Ja jeg trur også de over her har rett..

Når en mann ikke vil ha sex er det noe galt..! Heheh..

Skrevet

Mannen min lider av såkalt "prestasjonsangst" - så etter over 1 års prøving og to mislykkede graviditeter - vil han nå helst ikke høre om når jeg har IKM, EL osv... men han stiller opp når jeg vil - og jeg sørger for at det er ganske så jevnlig så han ikke skjønner det når jeg har EL osv - da får han rett og slett prestasjonsangst for hele greia...

Er ikke alltid så lett nei, det beste er jo å snakke ut om ting - å være åpen og ærlig, men noenting tror jeg også man kan holde for seg selv, menn synes nok at det kan bli litt intenst med babylagingen. Mannen min sa også at han ville at prøvingen skulle være kos, ikke bare "babylaging" og gå på jakt etter symptomer på det ene og det andre... Jeg prøver på en måte å gire ned og slappe av litt, men det er jo ikke lett når babyønsket over å få barn nr 2 har vært tilstede i 3 år nå, var først i fjor mannen var klar for å prøve, så har bare prøvd i litt over 1 år, men synes det er lenge nok...

Synes også det er veldig fint å ha dere BIM-jenter her inne man kan snakke med - da får man ut sin frustrasjon og så har man det såååå mye bedre med seg selv etterpå!!! Og det er deilig å kunne snakke med noen andre som er i samme situasjon...

Jeg håper det løser seg for dere - at dere greier å finne en fin og god balanse, mannen min og jeg har havnet på en ganske grei linje for tiden og både han og jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har det nå...

Lykke, lykke til =)

Klem fra

Skrevet

Takk for fine ord "meg og lille snuppis".

Dere har jo ganske rett. Han føler nok litt prestasjonsangst og får ikke særlig lyst på sex når han hører om mens og EL. Vi skal prøve å finne en løsning på dette. Vi har litt mere dialog rundt dette nå. Men disse mannfolka er jo ikke akkurat de mest snakkesalige, så jeg tror jeg gjør som tidligere og holder selve EL for meg selv......så får jeg passe på å forføre de rette dagene. Og ellers være sånn passe åpen om syklusen generelt, slik han ikke har andre planer i den aktuelle perioden. Han sier han vil veldig gjerne ha barn og ønsker å bidra det han kan. Så det skal nok klaffe en dag for oss:-)

klem til dere alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...