Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Det likner litt på de gamle navnene som er på vei tilbake, og kommer nok til å få et oppsving ja. Ikke mange som het Sara og Emma for 20-30 år sida f.eks. Men jeg tror kanskje ikke det kommer til å bli SÅ vanlig som disse navnene.

Men flott navn. Min manns mormor het det, og vi hadde definitivt vurdert det om ikke jeg hadde vært trønder og det blir ikke fint med tjukk l nei...

Ja, det er det jeg kunne tenke meg. Pappaen liker det, selvfølgelig fordi bestemora heter det, og helt fra begynnelsen av forholdet vårt har han nevnt at hvis han fikk ei jente så.. "er Klara et veldig fint navn".

Jeg vet ikke helt, liker det, men ikke overveldende mye heller. Det er helt greit, liksom. (Passer godt til midt etternavn da, og han har liksom alltid sagt at hvis han får det navnet til fornavn har han ikke behov for mer oppkalling - så det er en slags mellomvei.) Til nå har vi ikke kommet opp med et alternativ to. Bortsett fra Ada, som er et annet forslag fra hans side. (Men som blir litt for "veikt" for meg. Tror vi har bittelitt ulik smak! ;)) Jeg liker forresten Synnøve, litt.

Ikke lett! Men takk for deres meninger! Ikke utenkelig at det blir en liten Klara! :)

Det var 40 Klara/Clara som ble født i fjor, så det kan ikke akkurat kalles poppis - selv om Pashla kjenner flere av dem.

Alle jentenavn som slutter på -a er heller ikke poppis:

Ea

Ebba

Hilda

Hulda

Tilda

Silja

Nanna

Petra

Inga

Sanna

Thelma

Vilma

Alva

Tia

Pia

Liva

Synna

Blant annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...