Gå til innhold

Når kom mensen etter MA og medisinsk abort?

MK73

Anbefalte innlegg

Når fikk dere mensen etter medisinsk abort (med Cytotec)?

Jeg har ikke ventet veldig lenge enda (snart 6 uker), men det har gått lenger tid enn etter utskrapningen jeg hadde ved juletider, da fikk jeg mensen etter 5 uker.

Da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med sykehuset hvis jeg ikke hadde fått igjen mensen etter 6 uker, men denne gangen kom jeg ikke på å spørre - men lurer på hva slags erfaringer dere har?

Fortsetter under...

Hei MK73!

Først av alt må jeg si at jeg virkelig håper at du lykkes med babyprosjektet snart. Er så utrolig tungt å slite i årevis, jeg ønsker deg all mulig lykke i tiden fremover!

Jeg har hatt utrskrapning 2 ganger, fått mensen tilbake ganske kjapt, dvs innen 4-6 uker. Syklusen gikk rett i rute igjen etterpå.

I høst hadde jeg Cytotec (og for en grusom opplevelse det var!). Fikk ikke mensen tilbake før det var gått mange uker, husker ikke akkurat hvor lenge. Det mest frustrerende var mye småblødninger i lang tid etterpå, og jeg fikk i ordentlig rød (ikke brun-svart) menstruasjon før 3.gangen etter MA. 3 måneder etter det igjen var syklusene lange, dvs 38 - 41 dager. VELDIG frustrerende! Tror cytotec tullet veldig med kroppen min, og lurer på hvilken hestedose med hormoner legemiddelet egentlig inneholder..

Lykke til - håper du kommer i gang igjjen snart! Du er sikkert ikke like uheldig som meg og får syklusen trøblet opp slik..

Hei, Knøtt...

Tusen takk for det, takk for gode ord og lykkeønskninger :-)

Så synd å høre om din erfaring med Cytotec, det er absolutt et legemiddel som virker forskjellig i forskjellige situasjoner og på forskjellige kropper, mange historier om det her inne. Mange har dårlige erfaringer - og det er jo uansett ikke noen hyggelig opplevelse til og med når det funker som det skal. For meg var det mer traumatisk å gå gjennom SA 12 uker på vei før jul med alt som fulgte med, så selv om opplevelsen var fæl var det ikke det verste jeg har opplevd i denne lange prosessen. Etter utskrapningen jeg hadde før jul fikk jeg gleden av to runder med Cytotec de påfølgende nettene for å sikre at alt var ute ettersom jeg har bakovervendt livmor. Den gangen fikk jeg mensen igjen etter 5 uker, og hadde heldigvis ingen syklusproblemer etterpå.

Denne gangen hadde jeg bare Cytotec, og regnet derfor med at det kunne arte seg forskjellig etterpå. Jeg fikk mensen tidligere denne uken, så det tok rundt 6 uker etter aborten. Forhåpentligvis normaliserer syklusen seg nå slik den gjorde i vinter. Så nå ser jeg frem mot sjekk på fertilitetsklinikken og utredning for habituell abort før vi skal ha nytt prøverørsforsøk senere i høst.

Lykke til med graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...