_Amanda_ Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Dette er første gang jeg er gravid, så har ikke noe å sammenligne med. Jeg er 6+3 i dag og fikk plutselig en blødning rundt 18.30-tiden. Det var friskt blod, som en liten/moderat mens, har stoppet opp nå, ingen klumper eller slim, ingen antydninger til smerter. Tok graviditetstest på legevakten, og den var positiv. Har noen opplevd noe lignende? Redd for at jeg kommer til å miste dette barnet nå :..(
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 neida neida,alt håp er ikke ute:) det samme skjedde med meg,og jeg er snart 14uker på vei,og alt er superdupert med babyen:) men jeg skjønner du blir redd.det ble jeg også er jo veldig positivt at blødningen stoppet opp
_Amanda_ Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2009 Ok. Det var jo litt betryggende. Da går det an å håpe litt ihvertfall.. Jeg skal til legen igjen på mandag, så da får vi se om det fortsatt er liv der. Godt å høre at det gikk fint med deg.
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Jeg blødde også litt med den forrigen datteren min, og det gikk bra:) Så ta det med ro og tenk positivt du....
_Amanda_ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2009 Men jeg føler kanskje ikke at at det bare er litt... Hvor mye blødde dere da? Mengde? Jeg våknet opp i dag og blødde mer. Som en menstruasjon. Og jeg synes blodet var litt mørkere i dag enn i går. Huff. Det er forferdelig å gå i denne usikkerherheten. Men fortsatt ingen klumper eller smerter. Jeg er litt bekymret for at jeg venter meg en veldig ubehagelig opplevelse i løpet av helgen.. Men nå er det jo 17 timer siden jeg begynte å blø, og det har ikke kommet noe ennå... Og jeg må vente helt til mandag før jeg kan se legen igjen.
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Jeg begynte å blø i dag selv... Bare rent rødt blod, som bare kommer når jeg tørker meg etter å ha tisset. Men, man vet jo aldri, kan jo blø store mengder i morgen.... Merker at det var litt enklere å skrive svar her i går om at du skulle ta det med ro og tenke positivt, enn det er i dag.. I dag er jeg bare negativ, selv om jeg klarer så la være å stresse. Sist jeg blødde, med datteren min, så blødde jeg bare litt, som en begynnelse på en mens... Men blødde kun 1 dag.. Håper ting går bra for deg, Amanda... Trøsteklem fra meg
_Amanda_ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2009 Huff.. Håper du har det bra du også. Man klarer ikke å la være å bekymre seg nei. På en måte virker det skremmende å skyve de negative tankene bort og håpe på at det skal gå bra, for da vil skuffelsen bare bli ennå større dersom det skulle vise seg å være en spontanabort. Føler at jeg har omtrent 50-50 sjanse akkurat nå. På den ene siden blør jeg nå, og kan blø mer som du sier om et par dager, og dermed miste. På den andre siden har jeg ikke smerter, og derfor kan det være blødninger som følge av hormonforandringer. Det værste er vel kanskje denne usikkerheten. Å ikke vite om man skal glede seg eller være lei seg. Å måtte avvente. Symptomene du beskriver er de samme for meg tror jeg: rent rødt blod når jeg tisser, men ikke noe i bindet. Jeg har blødd i et døgn jeg nå da.. Det lover vel egentlig ikke så godt. Kjenner litt mensmurringer i magen, men det har jeg vel egentlig gjort hele veien hittil. Fortsatt ingen smerter eller kramper. Sender deg varme klemmer også, og håper at alt går bra.
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Ja, jeg vil ikke tenke at jeg ikke mister det, for da vil jeg bli så utrolig skuffet hvis det skjer... Kjæresten min ringte legevakta nå.. Ikke at det hjalp, skulle bare ta det helt med ro. Symptomene virker som de samme ja... Men, jeg blødde jo en dag med datten min også, og det gikk jo bra, så alt håp er jo ikke ute:) Jeg har heller ikke smerter eller kramper... Vi får bare vente å se.... Tusen takk
_Amanda_ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2009 Ja.. Jeg presset meg inn på legevakta i går, mest for å få en sykemelding for helgejobbing. Orket ikke tanken på at noe mer skulle settes i gang mens jeg var på jobb.. Men legen kunne ikke si noe mer... Han informerte meg bare om de ulike grunnene til at man kan blø på dette tidspunktet, og sa at jeg må kontakte fastlegen på mandag. Blir vel å vente på ultralyd til uken for å se om det er noe der. Vi får vente ja. Som deg føler jeg fortsatt at det er en mulighet for at det skal gå bra...
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 1. august 2009 #10 Skrevet 1. august 2009 Skjønner, det hadde jeg gjort også... Har lest om blødninger i svangerskapet nå, og det er vist ganske så normalt.. 1 av 4 får det....Leste om ei som hadde blødd i 18 dager,men som forsatt var gravid og fostert friskt. Gir jo litt mer håp å lese om slikt:)
_Amanda_ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2009 Meg også! Jeg lurer litt på hvilke mengder de jentene blør... Om det bare er litt "spotting" eller om det er mengder som under menstruasjon. Vel, vel. Det hjelper vel ikke å spekulere så mye mer i hvorvidt mine blødninger er normale eller ikke. Jeg finner ikke den betryggelsen jeg er ute etter før ultralyden bekrefter det. Men ja, det hjelper litt å vite at andre har opplevd dette tidligere og at det har gått bra, og at det derfor ikke trenger å være over.. Ønsker deg det aller beste, så får vi se til uka hva legen sier.
Karma! Skrevet 1. august 2009 #12 Skrevet 1. august 2009 det er helt forferdelig å gå sånn og vente- for som dere sier er det jo litt sånn 50-50- for en vet jo ikke sikkert... blødde i dette og forrige sv skap og det gikk bra.. 1 sv skap varte det en uke med mørk blod/ brun utflod og det var såpass at jeg måtte bruke bind.. hadde ingen smerte.. var uke 5-6 denne gangen begynte fra uke 5-7 alså 12 dager. hadde smerter som var sånn typisk litt sterkere enn mensen sm. og blødde friskt, mørkt og klumper. hcg steg for så å synke igjen og ul viste først ikke hjerte slag så jeg måtte vente 2 uker før jeg visste noe helt sikkert. og den lille var der enda :-) var på ul igjen uke 9 og alt er som det skal =) dere får bare ta det m ro og vente og se! lykke til =)
_Amanda_ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2009 Oj! Det var jo veldig betryggende å høre da! Da er det jo faktisk en god mulighet for at det kan gå bra! Jeg får fokusere på det med at jeg ikke har fått smerter, og at det derfor kan være en indikasjon på at dette kan gå over... Åå.. Jeg ønsker sterkt at det skal være en sunn liten knert der inne som vokser videre! Takk for oppmuntringen!
lundis Skrevet 1. august 2009 #14 Skrevet 1. august 2009 Jeg vet ikke mye om dette, altså, så jeg burde sikkert ikke uttale meg! Men jeg tenker på at det faktisk finnes de som går flere måneder som gravid, uten at de vet det. Og som da har mensen omtrent som normalt.. Jeg tenker derfor at blod ikke nødvendigvis er ensbetydende med at ting går galt! Selvfølgelig er det greit å komme seg til lege, bare for å sjekke at alt er i orden! Håper at alt ordner seg!
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 Ja, jeg blødde jo forrige mnd da jeg skulle ha mens også, så kanskje det svangerskapet her bare skal være sånn, at jeg skal blø en dag når jeg forventer mens noen mnd? 12 år siden sist jeg jeg var hadde ei tulle i maven, så jeg vet liksom ingenting lenger føler jeg...:/ Har omtrent sluttet å blø nå! Får se hvordan morgendagen blir:)
_Amanda_ Skrevet 2. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 2. august 2009 Kanskje dette går bra? Det ser ut som at det har stoppet helt å blø hos meg nå. Det vil si at jeg blødde i et døgn totalt, og nå er det 12 timer siden det kom noe som helst. Jeg har ikke sett noen koagler eller klumper, og jeg har ikke hatt noen smerter, og graviditetstesten var positiv. Puppene er fortsatt veldig ømme, så det føles ikke som at graviditetssymptomene har endret seg noe heller. Veldig betryggende å høre at dere andre har blødd uten at det har vært fare på ferde! Når jeg leser på nettet ser jeg at 50% av de som blør friskt blod i menslignende mengder aborterer, men de har ofte rie-lignende smerter. Det står også at dersom ultralyden kan påvise et friskt foster med bankende hjerte er sannsynligheten 90% for at det skal gå bra! (Altså oppe på det samme tallet som hvis man ikke hadde blødd). Vi får bare tenke at det går bra med oss, og ta det som et veldig godt tegn at blødningen har stoppet opp! Godt å høre at det har stoppet for deg også Alexine!
_Amanda_ Skrevet 2. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 2. august 2009 Edit: Noen få dråper allikevel.. men det er langt i fra samme mengden som i går, og nå er det helt mørkt, som om det er "ferdig". Jeg krysser fingrene.
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 2. august 2009 #18 Skrevet 2. august 2009 Så bra Amanda!)) Jeg har begynt å blø igjen så smått... Men er ikke så mye som i går i dag.., så håper jeg følger dine fotspor og er ferdig med dette tullet i morgen! Enda har jeg ikke vondt verken i korsrygg eller i maven, og kjenner meg forsatt gravid så håper på det beste:) Skriv hvordan det gikk hos legen i morgen da? Skal ringe å få time jeg også, håper bare at jeg får time på dagen og ikke må vente....
_Amanda_ Skrevet 2. august 2009 Forfatter #19 Skrevet 2. august 2009 Godt å høre at det roer seg for deg også, og at du ikke har vondt! Jeg begynte plutselig å bekymre meg litt for MA jeg nå da.. Huff.. Blir gal av disse tankene.. Trenger å komme meg til legen og få en undersøkelse nå. Skal si ifra hvordan det går, og det må du gjøre også! Jeg kommer nok til å presse litt på hos legen i morra for å få time så tidlig som mulig. Orker ikke gå så mange flere dager med denne usikkerheten.
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 2. august 2009 #20 Skrevet 2. august 2009 Ja, det har hengt seg fast hos meg også. Leste at man ikke trengte å ha vondt da...! Det er disse tankene som er værst, det å ikke å vite.. Ja, jeg også, skal inn der og skal undersøkes med ultralyd også, for å utelukke MA. Lykke til i morgen!
_Amanda_ Skrevet 2. august 2009 Forfatter #21 Skrevet 2. august 2009 Ja! Klarte liksom å rasjonalisere bort faren ved at jeg ikke har hatt smerter eller koagler/klumper, og så dukka den mulige MAen opp i tankene, og snudde alt på hodet igjen Vel, vel. Ultralyd, så snart som mulig! Lykke til med deg også i morgen!
_Amanda_ Skrevet 3. august 2009 Forfatter #23 Skrevet 3. august 2009 Jeg ble sendt til ultralyd alle rede i dag! Alt var fint!!! Det var et lite bankende hjerte der, og størrelsen på fosteret stemmer med at jeg er i 7. uke! Helt herlig! Slik jeg forstår der er sjansen ganske stor for at det går bra når man har påvist hjertelyd? Har du fått legetime Alexine? Håper det går bra med deg også.
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 3. august 2009 #24 Skrevet 3. august 2009 Så bra:))))) Jeg har vært hos legen, og han sa at jeg ikke skulle uroe meg og heller ringe igjen om jeg begynte å blø mer. Jeg er også i uke 7 vist, etter det han kunne forstå) Tror jeg ikke har følt meg mer gravid enn jeg er i dag heller! Merkelig med det, men med en gang legen skrev ned time til svangerskapskontroll, så merket jeg at jeg fikk både trettheten, kvalmen og halsbrann! Og når jeg kom hjem så dusjet jeg igjen, og fikk øye på brystene mine, fordi de er mer blå av blodårer enn hudfarga omtrent.. Sikkert noe psykisk! Fnis:) Ble så glad for å lese at det gikk bra med deg, Amanda!:) Grua meg sånn til å logge på her i dag for å se hvordan det hadde gått med deg, om du hadde skrevet noe... Lykke til videre! klem fra
_Amanda_ Skrevet 3. august 2009 Forfatter #25 Skrevet 3. august 2009 Åå!! Så herlig å høre! Det går nok bra med oss allikevel!! For en lettelse! Det er merkelig det du sier om symptomene ja! Jeg føler meg mer gravid enn noen gang i dag jeg også! Kvalmen har begynt å sette inn for fullt her, så hvis jeg venter en time for lenge med å spise blir det fullstendig krise. Puppene er skikkelig ille her også! Kan omtrent ikke få et vinkast forbi meg uten at det verker. Litt rart. )) Men nå kan vi begynne å kose oss med de gode tingene ved graviditeten igjen, og legge bekymringene til side! Herlig!!! :-)))))))))) Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå