Gå til innhold

Se her litt :)) Ang babyklister....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye om babyklister, men kan noen fortelle meg om egne erfaringer??

Når tar man det, hva brukes det for?

Hva er deres erfaring positivt og evt negativt ved det?

Hvorfor brukes det ikke her i Norge? Har skjønt at det er en del av behandlingen i Danmark??

Håper noen har tid :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det ved det ene forsøket vi hadde, men funket ikke for min del.

Husker ikke helt doseringen, men man tar noen dråper i vann og drikker. Skal visst være gunstig på slimet i livmor for å få egget til å feste seg (hvis jeg ikke husker helt feil i farta... lenge siden jeg brukte det)

Men så klart- det er vel verdt å prøve selv om det ikke funker for alle. Man vet jo ikke om det funker eller ikke før man har prøvd :) Bare å bestille på nettet fa Danmark :)

Skrevet

men det ikke sånn at de nødvendigvis anbefaler den i Danmark. Spurte på Nordica og de sa jeg ikke skulle bruke annet enn det de anbefalte og jeg fikk den aldri anbefalt på Stork heller. Brukte den på ett forsøk, men har siden latt den stå.

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Jeg håper flere slenger seg med :)

Skrevet

Jeg har brukt babyklister i alle mine 3 forsøk. Jeg har hatt 3 runder på Nordica i København- men det er ikke noe de har anbefalt meg. Jeg hørte om det her inne på forumet.

Mine to første forsøkene var negative- siste forsøket brukte jeg akupunktur 3 uker før uttak av eggene, 2 ganger i uken hvor akupunktøren jobbet med slimhinnen.

Aldri før har slimhinnen min vært så fin og tykk- og denne gangen gikk det! Så jeg har ingen tro på babyklister - men akupunktur kan jeg anbefale- det fungerte på meg!!

( men til søsken forsøk kommer jeg sikkert til å ta babyklister " for sikkerhetsskyld" hehe :o)

Skrevet

Fikk målt slimhinnen ved alle mine 3 frys, og tynnest var den den ene gangen jeg brukte dette såkalte klisteret selv om det liksom skulle gjøre slimhinnen så fin og tykk. Så, tøm det ut eller bruk pengene på noe annet!!

Skrevet

Berberis Fructus comp. D3 - "Fructus Femina" (babyklister)

Det er nå en sterkere oppløsning D3, hvor imot at det tidligere var D4 (altså fortynnet 4 ganger - nå kun fortynnet 3 gange)

Babyklister blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tendens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling for å styrke livmoren. De på Frøyaklinikken synes dette er et spennende supplement til behandlingen de gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendens til å miste uten tydelig grunn.

Dette er et homeopatisk legemiddel som er helt ufarlig å bruke. Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f. eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (en del tyggiser og tannkrem), og alkohol.

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes med litt vann (en teskje, som ikke er av metall) La det være i munnen i ca halvt minutt før du svelger det. Halv time fra mat både før og etter. Starter opp rundt el eller på dagen med egguttak, eller eventuelt et par dager før el/egguttak. Anbefalt å starte et par dager før egguttak/el.

Dersom gravid så fortsett til flasken er tom, du kan bestille en flaske til dersom du er redd for SA, da tar du 50 dråper i et glass vann istedenfor 10 dersom du spotter eller små blør dette kan hindre at du får en SA dersom feilen er i livmoren og ikke genefeil /kromosomfeil

Flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fructus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fructus comp.

Oppbevaring:

Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.

Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

Holdbarhet:

Holdbarheten er 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...