Zofie Skrevet 31. juli 2009 #1 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er i et vikariat som utløper 9 uker før termin. Dvs at jeg kan motta dagpenger de siste 6 ukene før permisjonen starter. Har jeg rett på dagpenger igjen etter endt permisjon (til jeg får meg ny jobb) dersom jeg velger 100% lønn i permisjonstiden? Kan pappaen ta ut sin del av permisjonen mens jeg mottar dagpenger? Hva skjer dersom jeg skulle bli sykmeldt før vikariatet utgår? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140449257-vikariat-som-utl%C3%B8per-9-uker-f%C3%B8r-termin-hva-blir-konsekvensene-mht-foreldrepenger-og-dagpenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #2 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg hadde et vikariat som gikk ut ca 2 mnd før termin og fikk innvilget dagpenger for ukene mellom jobb og fødselspermisjon. Jeg valgte 100 % dekning og søkte gjenopptak av dagpengene når permisjonen min var ferdig. Det er mulig å søke gjenopptak av dagpenger når avbruddet har vært på mindre enn 52 uker, da slipper du ny beregning og nye ventedager. Samboeren min tok ut fedrekvoten mens jeg mottok dagpenger og søkte på jobber.. Ellers er det jo viktig at du fyller alle vilkårene for å ha rett til dagpenger etter permisjone som bla. at du kan skaffe tilsyn til barn på kort varsel hvis du får tilbud om jobb og at du er villig ta etthvert arbeid hvor som helst i Norge. ( tror det er mulig å få fritak for det siste vilkåret frem til barnet er 1 år ) Dette var for litt over et år siden og det kan være at noen av reglene er endret. Sjekk med NAV. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140449257-vikariat-som-utl%C3%B8per-9-uker-f%C3%B8r-termin-hva-blir-konsekvensene-mht-foreldrepenger-og-dagpenger/#findComment-140449615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zofie Skrevet 1. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 1. august 2009 Hei og tusen takk for svar. Hvordan beregnet de foreldrepengegrunnlaget ditt? Noen sier at de legger til grunn de 6 beste av de 10 siste månedene, mens jeg har hørt andre si at om du mottar dagpenger blir dagpengegrunnlaget lagt til grunn for foreldrepengene uansett ettersom dette er inntekten du "mister" i permisjonen. Når jeg går ut i permisjon vil jeg har vært sammenhengende i jobb i 16 måneder via samme vikarbyrå hos samme oppdragsgiver, men med to ulike kontrakter hvorav den siste er på 5 mnd. Kvalifiserer jeg til sykepenger da? Jeg bytter bare pult og kostnadssted hos arbeidsgiver, men frykter at dette gjør at jeg mister rettigheter. Noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140449257-vikariat-som-utl%C3%B8per-9-uker-f%C3%B8r-termin-hva-blir-konsekvensene-mht-foreldrepenger-og-dagpenger/#findComment-140453527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå