Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Jenta mi er født i uke 37+5. Er det for tidlig født synes dere?
Galskapens overhode Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 nei.. Det er vel regnet å være innenfor normalen.. som ligger mellom 37+0 og 42+0. Mine er født 34+3 og 34+2 og er regnet for å være premature, men har egentlig ikke hatt andre oppstartsproblemer enn å klare å ta til seg mat.. Så jeg regner ikek de for å være så fortidligfødte heller
Thea <3 Lotte Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, da er ikke barnet prematurt. Men barnet kan være dysmaturt, dersom fødselsvekten var mye lavere enn normalen. Mange av de barna kan få de samme symptomene som om barnet var prematurt.
Spireline Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Det er vel ikke noe synsing på om barn er premature eller ikke. Om barn blir født før uke 37 blir de regnet som premature, og blir behandlet deretter. Den minste jenta mi ble født 4 uker før termin og ble regnet som prematur, selv om hun var 48 lang og 3kg. Utrolig irriterende siden jeg mente at terminen var feil hele svangerskapet. En barnelege måtte til, og han bekreftet etter 1 døgn m tvangsforing av den lille, at hun ikke var prematur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå