to snart tre Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Er i gang med 1IVF og er på dag 16 på nesespray (dag 35 i syklus) uten blødning. Står at jeg skal få blødning etter bruk av Synarel, men ingenting har skjedd ennå.... Skal gå på nesespray i 30 dager pga sommerstengt - ikke starte på sprøyter før de åpner i uke 33. Men synes det er så rart at jeg ikke har fått noe blødning. Har følt litt "mensen murring" på vei dag, men ingen tegn utover det til blødning. Ingen ømme pupper, ingen andre tegn. Vet jeg ikke er gravid, så det er utelukket (ikke hatt sex på riktig periode på mannen var bortreist to uker akkurat rundt forventet EL og har tatt test). Har tidligere slitt med lange sykluser på 39-40 dager, men etter akupunktur så har dette blitt redusert de siste 3 mnd ned til 33 dager. Er det normalt å få blødningen på ikm eller er det normalt å få det tidlig eller sent i prosessen? Redd for at blødningen ikke kommer og at jeg ikke kan starte på sprøyter to dager etter at klinikken åpner etter sommerstengt. Hva skjer om jeg ikke får blødning innen oppstart? Må jeg inn til kontroll, får jeg medisiner eller må jeg utsette sprøytene og avbryte forsøket? Takknemlig for alle inputs og svar, er skikkelig urolig her.
grace&hope Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er bare på 1. dag med nesespray og har ingen erfaring. Men i brevet fra sykehuset står det at det er normalt å få blødninger mens man bruker spray, men hvis man ikke får blødninger er også dette normalt. Vet ikke om de med blødninger mener menstruasjon, da, eller om det bare er snakk om litt blødninger sånn likevel... Det beste er sikkert å ringe de å høre! Lykke til:-)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Jeg mener å huske at jeg fikk blødning på rundt dag 18 med spray på mine forsøk. På Rikshospitalet tar de dessuten blodprøver for å sjekke om man er godt nok nedregulert før man starter opp med sprøytene. Det gjør vel sikkert din klinikk også? Mener også å huske at ikke alle får blødning og dette er også normalt, men de fleste får vel blødning
sara_82 Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Heisann Jeg fikk ikke blødning før dag 34 i syklusen... Har normalt en syklus på 32-34 dager, men siste mnd før jeg begynte medisineringen var jeg nede i 29-30... Så kan nesten virke som at sprayen tar oss litt tilbake til enkelte rutiner Den kommer nok skal du se... Prøv å ikke stress med det (Vet det ikke er enkelt, men hjelper kroppen din) Lykke til... Håper den kommer snart )
to snart tre Skrevet 1. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2009 Tusen takk for alle svar, nå ble jeg litt mer rolig på at "dette ikke er en katastrofe" at jeg ikke har blødd ennå. Men håper den kommer..... Mulig jeg ikke får blødning med det første. Det viktigste og mest beroligende er jo at det ikke er største krise om jeg ikke får blødning.... Igjen takk, var litt engstelig her!
elmaaani Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Heia! Husker denne godt denne angsten.. Som det kommer frem er det absolutt ingen krise... 1 Det kan hende du er godt nok regulert likevel 2 Dersom du ikke er det får du gjerne Primolut eller lignende for at mensen skal komme. Dersom du går veldig lenge over kan du gjerne ringe klinikken du hører til og høre hva deres rutiner knyttet til dette er =) Lykke til!! =)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Hei:-))) Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig. På mitt forsøk nr 2, første innsetting så kom aldri mensen. Ingen blødning i det hele tatt. Husker jeg var superstresset, men tok bare en test for å utelukke graviditet så begynte jeg på sprøyter. Resultatet av hele behandlingen ligger nå og sover søtt i senga si. Jeg fikk en jente for to måneder siden og alt gikk bra hele veien:-))))))))) Lykke til med forsøk:-))))
to snart tre Skrevet 2. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2009 Tusen takk for gode svar, kjenner jeg er litt mer rolig nå om at dette ikke er den største krisen. Stresser enda litt på at klinikken ikke åpner før 10.august, og jeg skal egentlig starte på sprøyter da et par dager etter (12.aug). Men det får jeg jo ikke gjort noe med nå før evt blødningen kommer eller jeg kan ringe de neste mandag morgen:) Har kalkulert med fri fra jobben,avtaler og annet basert på oppstart med sprøyter 12. aug, så jeg vil forsøke alt jeg kan for å få regime til å fortsette som planlagt:) Høres sikkert rart ut at dette også bekymrer meg, men med min jobb så må det nøye planlegging til for at jeg kan være borte (uten å stresse selv med fraværet) Igjen takk for mange gode svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå