Uro4 Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 synes dette er vanskelig.. Det går greit på dagtid, men men når kvelden kommer skal hun henge på puppen hele tiden.. Veit ikke om hun er sulten eller bare vil kose..synes dette er vanskelig. Hun får pupp lenge, ligger litt på brystet og så fort hun blir lagt ned.. ihvertfall ikke mange minuttene etterpå kaver hun og gaper...og gråter... skal hun få henge så mye hun vil på puppen?? Skal hun få tillegg?? Hva gjør jeg??
Gjest yrild Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Hei :-) Gratulerer!!! Det føles som et liv siden at lillemann var nyfødt... Det er helt vanlig at de henger i puppen på kvelden i begynnelsen, de tanker opp for natten :-) Bare la henne suge så mye hun vil og så mye du og puppene dine orker :-) Ville ikke startet med noe som helst tillegg hvis hun legger på seg bra og ellers er fornøyd. Kos deg :-) Det går så sabla fort!! Lykke til med alt :-)
Gjest yrild Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Glemte å si at det går over. Lillemann holdt bare på sånn i den første måneden (eller to... husker ikke helt).
Uro4 Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2009 takk... hun ligger mye å koser ved puppen.. spiiser ikke ordentlig.. skal hun bare ligge??
Gjest yrild Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Hvis du ikke blir sår ville jeg bare latt henne ligge ja :-) men hold et øye med puppene dine, sa de ikke blir såre og ta pauser. Du kan jo også prøve deg frem til om det er andre ting som roer henne, bæresjal feks... Lillemann ville bæres hele tiden og puppes hele tiden på kvelden :-) Noen ganger er det vel mest nærheten de vil ha og ikke mat. Nå er det derimot ålekrabbing, ordning og mat som er stas :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Kanskje du kan prøve om hun tar sutt? Mulig det bare er sugebehovet hun vil ha stilt..
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Begge mine har vært sånn. Har følt at jeg har ammet hele ettermiddagen og kvelden i strekk omtrent. Jeg ventet noen uker til sugeteknikken var skikkelig på plass og så ga jeg smokk. Funket bra med begge to
Underveis --> Skrevet 31. juli 2009 #8 Skrevet 31. juli 2009 Her var det også slik! Ta forøvrig en titt på ammehjelpen.no. Masse tips om amming og barnets behov og adferd på området.
Uro4 Skrevet 1. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2009 Takk for svar alle sammen..- Gikk inn på ammehjelpen.no og førstesiden der var veldig nyttig...
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 1. august 2009 #10 Skrevet 1. august 2009 Hei. Vil bare si at det var det samme her. Men det var bare den første måneden. Det er best for ammingen at ho får suge så mye ho vil. Hvis ho koser mye med puppen så kan du jo prøve med en smokk etter måltidet. Bare husk å ha riktig sugegrep når ho spiser så du ikke blir sår. Barnet skal se ut som det tygger over en hamburger og ha mye bryst i munnen. Her fikk ho suge så mye ho ville og kose. De har behov for begge deler og det er jo veldig koselig. Gratulerer så masse med babyen og nyt tiden. Går så fort;-)))
magica og lille tryll ♡ Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 Hei! Jeg leste et sted (husker ikke hvor, kan det ha vært ammehjelpen tro??) at når det ser ut som de kosesuger mot slutten av måltidet, er da de får i seg den gode fete melka som metter godt. Her får lille tryll kosesuge så mye hun vil på kvelden. Hun er nå fire uker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå