Gå til innhold

Ikke alle barn kan hete Kristian!!

Anbefalte innlegg

Kristian er et flott navn, ikke misforstå det. Men det er VELDIG mange som heter det. Jeg tør påstå at alle norske barnehager har minst en Kristian.

Det er også mange andre navn som er veldig oppbrukt. Jeg prøver ikke å rakke ned på disse navnene. Mitt poeng er: kan ikke folk være litt mer åpen sinnede mot litt mer uvanlige navn. Jeg mener det piffer opp hverdagen.

I min generasjon heter annenhver jente Camilla eller Elisabeth. Og det store blandt gutta var Thomas.

La folk få lov å vær litt krative før dere halshugger dem...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140447980-ikke-alle-barn-kan-hete-kristian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden navneboka inneholder flere tusen allerede kjente navn og svært mange fine blant disse, så ser jeg overhodet ikke poenget med å finne opp nye. Nyoppfinningene er dessuten veldig ofte rare kombinasjoner av allerede velkjente navn.

Joda, det er nok ganske mange som heter Kristian, men hva i all verden er galt med Ola, Per, Hans, Petter osv? Jeg håper virkelig at disse navnene får komme til heder og verdighet igjen før Caspian og Xander tar overhånd!

Jeg skjønner hva du mener. Det blir litt kjedelig når man føler at alle heter ''Emma, Leah, Sara, Maria, Lucas og Noah'', men hvis det er de navnene man liker best, så velg det. Mine barn heter Adriana og Maximilian, to navn som ikke er mye brukt, men som jeg syns er verdens fineste navn :o) Så det kommer jo an på smaken, og fantasien til noen..

Annonse

Gjest Antarctica

I din generasjon krydde det av Thomas og Camilla, men i DAGENS generasjon av nyfødte ville Camilla være riktig så sjeldent og originalt - for ikke å snakke om Britt, Inger-Lise og karl. Det er navn fra vår foreldregenerasjon som vi kjenner så altfor vel, men de er friske og unike blant en hel klasse av jenter på -a og gutter på -ian.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...