Pernille19 Skrevet 31. juli 2009 #1 Del Skrevet 31. juli 2009 Min fødsel ble vel egentlig litt planlagt føler jeg, for jeg skulle til igangsetting kl 8 på morgenen torsdag den 30 Aptil- 09. Ble møtt av Jordmor Ewa Boine som satte på meg noe belter som målte hjertelyden til lillegutt og riene. Hadde ingen rier når jeg kom inn, ihvertfall ikke som eg kjente. Deretter prøvde de å ta vannet mitt uten hell, da ble jeg bedt om å gå en liten tur rundt på sykehuset. Og imens gikk vannet så da bar det opp igjen. Dermed ba hun meg om å ta en dusj. Kjente da at det ble noe aktivitet. Mest likt menssmerter. Så ga hun meg drypp som forsterket riene(veldig). dagen før hadde jeg vært på ny ultralyd og sjekket og da hadde jeg 2 cm åpning. Når jeg nå kom inn torsdagen hadde jeg 4. etterhvert ble åpningen 6 cm. Så ble riene kraftigere. Da var kl rundt 11-12. Så forklarte hun om de forskjellige smertelindringene de hadde. Når riene ble veldig vonde var kl rundt 1. Jeg greide ikke ligge i sengen, men stod bare å veiva på gulvet. Hadde jo masse ledninger og ting og tang hengende. Så prøvde jeg littegrann lystgass, men den ble jeg egentlig bare kvalm av.. Begynte å nærme meg 10 cm og da måtte lillegutt ut. Fosterlyden ble borte så de hentet legen og tok lillegutt med vakuum pumpe. da hadde jeg heldigvis også pressriene på plass så han ble født kl halv 3 på ettermiddagen. Så alt i alt hadde jeg en kjempefin fødsel. Husker en god del av den, og fra det virkelig vonde til Nicholas var født gikk det ca 2,5 time:) Så jeg er rimelig fornøyd:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140447430-f%C3%B8dselen-p%C3%A5-fredrikstad-sykehus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå