Gå til innhold

7 SPONTANABORTER PÅ 8 SVANGERSKAP!!HJELP!

Neni

Anbefalte innlegg

Mistet i går igjen ett frø på 6 uker... Hva kan være galt med meg???

Har en jente på 2,5 år.... Begynner å tro at hun er ett virkelig gullegg....

Fikk påvist PCO før jeg fikk jenta mi. Har tatt prøver etter fødsel og de sier at det har gått tilbake og alt skal være normalt.... Noen som har vært borti noe lignende??? Har mistet 5 ganger før fødsel og 2 ganger på de siste 3 mnd...Begge siste gangene har jeg vært 6 uker...

Fortsetter under...

Huff Neni, det var fryktelig mange aborter! Har du hatt noen annen form for utredning annet enn de prøvene som ble tatt etter fødselen? Jeg vet jo ikke hva du har gjort eller ikke gjort, men jeg ville fått en time hos gynekolog og satt i gang en ordentlig utredning for habituell abort. Når en har fler enn 3 aborter med samme partner så skal en ha rett på utredning og du har nå hatt din dose!!

Det må være tøft å takle dette gang for gang. Sender deg en god klem og håper du får god støtte hjemme :-)

Tusen takk...det varmer....:) Har ikke noen andre prøver nei,men nå må jeg utredes...dette orker jeg ikke lengre.I dag har vært en tøff dag.Men aborten var heldigvis fort over...riene begynte klokken 13 og klokken 16 kom frøet:( Nå kjenner jeg ingenting og blør lite.... Så da er det bare å gjøre seg klar for neste periode:) Skal på sykehuset på mandag da... så da må jeg vel bare be om skikkelig utredning...Huff...tung dag dette:(

Da er det absolutt på høy tid! jeg skjønner godt at det er tøft. Ikke bare er det tøft psykisk, men det gjør jo noe med kroppen å være gravid av og på over tid........jeg vet hvordan det er!

Håper du får en ordentlig lege på mandag som hører på hva du sier!

Lykke til i morgen. Jeg er her vist du har lyst å fortelle hvordan det gikk :-)

Da har jeg vært på sykehuset.Fikk konstatert abort. Slipper heldigvis utskrapning. De har en formening om at jeg kanskje må ha hormonbehandlinger under svangerskapet(fra uke 6). De trodde kanskje det hadde noe å gjøre med abortene,siden jeg aborterer stort sett i uke 6.Jeg produserer tydeligvis ikke nok hormon...(har aldri hørt om dette før) Men det finner man ikke ut før evt neste svangerskap.... Så vi får bare krysse fingrene:) Mister jeg en gang til så får jeg ihvertfall utredning;)

Annonse

Det høres litt rart ut at du må bli gravid en gang til for å se om det er hormonene det står på...... Når en foretar en utredning for habituell abort så tas jo alle blodprøvene når en ikke er gravid. Jeg har selv målt hormonnivå og har tatt blodprøver på de første dagene i syklus og etter eggløsning.

Selv om abortene dine har skjedd over mange år så er det jo like tungt og jeg synes de burde tatt det på alvor og satt igang en ordentlig utredning med en gang slik at du forhåpentligvis slipper å oppleve en ny abort. Hva med å gå til en privat gynekolog? Han kan sette i gang en utredning.

Håper uansett at det står bra til med deg, forholdene tatt i betraktning :-)

Det var snakk om HCG...Og det har da man vel kun når man er gravid.

Sist jeg sjekket hormonene min var for 1 år siden,og da var alt bra!

Ja er tungt... Har vurdert privat gyn. Tror jeg må gjøre det for min egen del. Det går veldig bra med meg nå:) Har nullstilt meg:) Blør ikke lenger og alt er bare bra :) Så da er det bare å hive seg rundt igjen:):):)

Tusen takk for råd og støtte:) Blir her inne selv om jeg ikke er gravid.Kjekt å følge med:)

Hei Neni, og uff så trist......

Jeg føler veldig med deg...Det er kanskje ikke noen fasitsvar på dette, men jeg fikk høre dette for ikke lenge siden, at enkelte kvinner, da et fåtall vel og merke, har problemer med å bære frem guttefoster av en spesiell grunn. Årsaken skulle være at " kroppen " ikke kjenner igjen disse overflødige mannlige hormonene som produseres, og derfor # støter " fosteret ut. En bekjent fikk påvist dette, etter to spontanaborter, og hun har to jenter idag. Dette trenger på ingen måte å være fasitsvaret da det er veldig skjeldent, men en tanke som slo meg etter all uflaksen du har hatt. Kanskje du kunne hørt med lege eventuelt om dette neste gang? Den bekjente mistet i uke 6 - 8 og 12 -13 tror jeg det var.

Ønsker deg uansett lykke til prøvingen.

Ja har faktisk hørt det jeg også. Jeg har 1 jente så d kan jo kanskje stemme:) men at jeg skulle få 7 gutter er vel heller tvilsomt da jeg har PCO... Men jeg skal uansett utredes en eller annen gang... Men må dessverre ha 3 aborter på rappen før jeg har "rett" på noe..:(

I mellomtiden får jeg kose meg med "øvingen" og ta vare på lille jenta mi på 2,5 år:)

Tusen takk:)

Hei Neni!

Så utrolig trist å høre om alle dine aborter. Sender deg en stor oppmuntringsklem!

Jeg har heldigvis kun opplevd én MA (nå i juli) og jeg synes det var ille nok. Orker ikke tenke på at dette kan skje igjen.

Nå er jeg ikke noen ekspert på dette, men jeg vil råde deg til å ta akupunktur. Og dersom du bor i nærheten av Oslo ville jeg oppsøkt Frøyaklinikken. Fordelen med akupunktur er at man ser hele mennesket under ett og ikke bare alle abortene.

Ønsker deg kjempe-lykke-til fremover.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...