Gå til innhold

Spesielt og fint eller bare spesielt og ikke brukbart??

Anbefalte innlegg

Mannen min kom på dette navnet en kveld vi snakket om navn og nå får jeg det ikke ut av hodet; Venelia. først bare fnyste jeg og sa at det ikke var et navn...har jo aldri hørt det før. Men nå etter noen uker med det i hodet begynner det å klinge ganske bra i mine ører. Søkte litt og fant ut at 9 stk i USA heter det. Ikke mange men det er ihvertfall et navn.

Noen meninger om dette navnet????

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes det var fint, jeg. Søtt navn :) Men passer best som navn nr 2. Synes generelt 2-stavelsesnavn er enklest å si. Ikke bry dere om det ikke er så mange andre som heter det - da blir det bare enda mer unikt, synes nå jeg!!

VeNelia syns jeg hørtes fint ut!!

Men med en gang det uttales VeneLia (slik leser jeg det først...hehe) eller VenElia eller noe slikt minner det mest om et stedsnavn eller noe med vener.

Hva med å forkorte til Nelia?

Venelia..hmm, tror man må smake litt på dette navnet...

Annonse

Litt vanskelig å skjønne dette med uttale skriftlig. Men skjønner jeg det riktig når :

VenElia = Veneeeelia, altså med lang -e

VeNelia= Vennelia, med hardt trykk på -n

??

Jeg selv syns det er finest når det uttales Veneeeeelia med lang -e.

Bor i trøndelag og her vil automatisk uttalen bli VeNNelia med trykk på -n. Litt dumt syns jeg så kan nok være nok til at vi ikke velger dette navnet.

Tenkte i tilfelle å bruke det som eneste navn så det vil jo bli en en del gjentakelser av navnet når vi skal fortelle det til andre siden det er såpass uvanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...