bobler Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Jeg har hørt at noen bruker Inotyol salve på sår rumpe istede for, eller i tillegg til sinksalve. Noen som har erfaring med denne? Hva er evt forskjellen?
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Jeg bruker bare den. Og den fungerer over natten!! Er sink i den også og seig å ta på. Blir også brukt mot eksem. Min svigermor syntes jeg var veldig rar som smurte minstemor med eksemsalve.. men så så hun resultatet og da forsvant merkelig nok salven vår Hun prøvde den på en eldre pasient på jobben og to dager etter var han helt fin (jobber med syke, sengeliggende mennesker) prøvde den også på 14 åringen med eksem (andre barnebarn) han slapp kløe og ble mye bedre om ikke 100%
bobler Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2009 Men det er kanskje medikamenter i den salven da som gjør at det leger seg fortere??!! Hørtes hvertfall veldig greit ut så jeg får vel gå til innkjøp av en slik:-)
Isdronningen Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Inotyol, inotyol og atter inotyol. Det er bare å legge bort vanlig zinksalve. Inotyol er fantastisk..
Johan Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Jeg fikk anbefalt Inotyol mot mollusker, men det hjalp ikke i det hele tatt. Derimot synes jeg huden til lilllegutt, som forøvrig har litt eksem, ble veldig tørr i det området jeg prøvde salven... Husker min mor brukte inotyol på eksemen min da jeg var liten, og vi er ikke overbevist...
Lykkelig med nr. 2 i magen..:) Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Inotyol salven er helt FANTASTISK!! Brukte den til og med til såre brystvorter, i følge helsesøsteren her, var det bare å smøre på, ikke farlig for barnet om det får i seg litt av salven ved amming. Denne funker med en gang, på både rumpe og brystvorter, eneste salven jeg har gjort innkjøp på denne gangen, hittil. Synes ikke sinksalve fungerer særlig bra jeg da.
findus1 Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Jeg hadde en baby med kraftige bleieutslett (lå på baderomsgolvet i håp om å få lufta stompen litt mellom all bæsjinga) og prøvde alt av kremer som var, også Inotyol. Den som funka aller best for henne var WELEDA STELLEKREM med ringblomstekstrakt. Den fås kjøpt på helsekost.
Smarties 06.08.09 Skrevet 31. juli 2009 #8 Skrevet 31. juli 2009 Inotyol er den beste salven for såre barne romper.. ) Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den.. Den tar bort sårheten over natten, sinksalven gjør ikke halvparten av det inotyolen gjør. )
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #9 Skrevet 31. juli 2009 Aner ikke hva forskjellen er, men vi ble anbefalt denne av HS når eldstemann var rundt 1 år og hadde kraftig diare og påfølge supersår stump som bare ble værre og værre til tross for alle ulike zinksalver, stellekremer og potetmel vi prøvde. Smurte på et lag med Inotyol om kvelden uten særlig mye håp og dagen etter var stumpen hans helt fin igjen, ikke sår i det hele tatt. Kan si det slik at alle zinksalvene gikk i bosset da ja, hehe... Salven er veldig seig og tykk, og det er viktig at man aldri bruker salve på stumpen dersom det ikke er nødvendig (man smører på uansett ved hvert bleieskift, det skal man ikke gjøre!), og spesielt viktig med en så tykk salve som Inotyol. Ved riktig bruk så er den bare helt fantastisk etter min mening. Har anbefalt den videre til amnge venninner med barn og alle er like fornøyde :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #10 Skrevet 31. juli 2009 "noen smører på ved hvert bleieskift..." skulle det stå, ikke "man smører..."
gutt06&09 Skrevet 31. juli 2009 #11 Skrevet 31. juli 2009 Enig med hun over her som heiser flagget for Weleda stellekrem!!! Men- er det riktig ille er det greit med Inotyol i bakhånd. Men det er fryktelig seigt og vanskelig å vaske bort ny bæsj syns jeg... Sånn krisehjelp-over- natten funker den. Den inneholder lanolin så hvis men er allergisk mot det skal den ikke brukes.. Og- ikke på såre brystvorter under amminga!
ifie Skrevet 31. juli 2009 #12 Skrevet 31. juli 2009 Inotyol inneholder også tjære, som er supert på sår hud! De gangene skatten har hatt sår stump, har vi smurt på et tjukt lag om kvelden, og om morran er han fin igjen Jeg har brukt den når jeg har fått eksemutbrudd på henda. Super! Det er sink i inotyolen også, så man bruker ikke begge deler.
meg & to små vampyrer Skrevet 31. juli 2009 #13 Skrevet 31. juli 2009 På vår gutt hjalp ikke inotyolen. Så den kasta jeg etter en stund... Tydelig at dette varierer veldig.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 31. juli 2009 #14 Skrevet 31. juli 2009 Her bruker vi kun inotyol! :-) Perfekt salve!
bebis *aug09*juni12* Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 gutt06&09 : vask bort salven med olje, ikke vann så går det nok litt lettere
vekten30 Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 Noen som har et tips om hvilken salve en skal smøre stumpen med (når den ikke er sår) etter hvert bleieskift? Eller er ikke dette nødvendig? Er vann og mild såpe/olje på en våt klut nok og tørke stumpen etterpå nok? Jeg har ikke så mye peiling på akkurat dette her:) Hehe.. Så jeg slenger meg med i salvediskusjonen:)
25 år gammel mamma Skrevet 1. august 2009 #17 Skrevet 1. august 2009 Brukte Aselli sårsalve med nr.1 og kommer til å gjøre det nå også, sønnen min hadde aldri sår stump.. Brukte litt etter hver gang det var noe muffens i bleia og til kvelden og på morgenen vi da! Aldri hatt noe skrik for sår stump så det virket skikkelig bra!
vekten30 Skrevet 1. august 2009 #18 Skrevet 1. august 2009 Det hørtes bra ut:) Jeg har notert meg navnet:)
septbaby09 Skrevet 1. august 2009 #19 Skrevet 1. august 2009 Jeg har er førstegangs, så hva man bruker for å forebygge aner jeg egentlig ikke, men som sykepleier vet jeg at på gamle, er det fint og feks blande vanlig fuktighetskrem med litt zinksalve, eller evt støtputesalve, den skal hindre at huden blir så fukig. Hvor får man kjøpt denne inotyol, apotek sikkert?
Gjest Skrevet 1. august 2009 #20 Skrevet 1. august 2009 Ja,det lurer jeg også på,hvor får man kjøpt inotyol?
septembergutt i magen Skrevet 1. august 2009 #21 Skrevet 1. august 2009 Inotyol får man kjøpt på apoteket ja:)
Johan Skrevet 1. august 2009 #22 Skrevet 1. august 2009 Men sånn generelt er det ikke nødvendig å smøre stumpene etter hvert skift. Hvis man er flink og begrenser såpe-bruken, er ikke stellekrem nødvendig annet enn ved sårhet. Bruk olje i stedet for såpe ved bading, og gjerne også stell - oljen er også rensende, men tilfører fuktighet i stedet for å tørke ut!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. august 2009 #23 Skrevet 2. august 2009 Inotyol er veldig effektivt mot sår stump, men det anbefales å ikke overdrive bruken heller, nettopp fordi den inneholder tjære (kreftfremkallende)! Hvis man bare bruker varmt vann på kluten og lufttørker mye (lar baby ligge litt uten bleie i ny og ne), skal det ikke være nødvendig med noe særlig kremer av hverken den ene eller andre sorten=) Selv brukte jeg sinksalve hvis vesla ble litt rød, og Inotyol hvis hun ble skikkelig sår, men som regel ingenting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå