Gå til innhold

Underlivet etter fødsel - er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nr 2 for 5-6 uker siden. Jeg ble akkurat ferdig med renselsen og tenkte at da kan jeg kjenne etter med fingrene om de bekkenbunnsøvelsene jeg gjør faktisk "tar" der de skal. Kjente etter mens jeg satt på do og fikk helt sjokk, for veggen inne i skjeden henger nesten ut av åpningen! Kan ikke huske at det var sånn sist. Er dette normalt på dette tidspunktet etter fødselen, eller er det noe jeg burde ta opp med legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke om det er normalt... Men jeg ville spurt legen tror jeg.. Har du vært på 6-ukers kontroll(for deg selv)?

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke om det er vanlig/normalt, men kan fortelle at jeg har et samme selv, i tillegg til at området ml skjeden og anus er veldig fremmed. Jeg ble både klippet og fikk en rift i grad to. Jeg fødte for åtte uker siden. Jeg var til ekstrasjekk på sykehuset etter en uke, og hos jordmor etter tre, og begge sa at alt gror som det skal, så nå velger jeg bare å ha is i magen og vente på at underlivet skal gjenfinne en salgs normal. Siden unerlivssjekk ikke lenger er en del av seksukerskontrollen så valgte min lege å ikke se nærmere på det, siden det visstnok er normalt at dette kan ta temmelig lang tid. Han var derimot tydelig på at dersom tilhelingen stoppet opp skulle jeg ta kontakt.

Vi får håpe, bolla pinnsvin, at kroppens evne til å heles etter en fødsel også gjelder oss, selv om jeg må tilstå at jeg også har hatt mine øyeblikk av panikk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...