Gjest Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Nett funne u at eg er gravid :D:D:D Men der eg jobber er det ein del tunge løft. fra 10 kg og oppover. kan eg løfte tungt no? og kor går grensa?
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Viktig å løfte rett i allefall!! Jeg jobbet mer eller mindre til jeg var høygravid med en som satt i rullestol og trengte hjelp til forflytting.. Gikk helt fint, helt til slutten. Dette må kroppen din kjenne på selv!
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Så lenge du løfter rett og kjenner på kroppen hva den tåler så går det fint å løfte også tunge ting. Kroppen tåler som regel mye selv om man er gravid
Anabelle2010 har født! Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Jeg mener å ha lest en artikkel om dette på mammanett.no og der sto det at en ikke bør løfte noe serlig mer enn 10-12 kg per løft og så var det også en total-grense på antall kg pr dag men det tallet husker jeg desverre ikke. Unntaket er selvfølgelig hvis du har en fysisk jobb der du løfter en del til vanlig og dermed har muskelmasse og kroppen er tilpasset en del tunge løft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå