Gå til innhold

"fødefjes" og endret mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det første som møtte meg da jeg kom på jobb i dag, var spørsmålet: "når var det du hadde termin igjen? og når i forhold til termin fikk du sist?" Jeg svarte jo da at jeg har termin 6 september, og at jeg fikk en mnd for tidlig sist. "Ja, for du har jo forandret deg skikkelig i fjeset nå...! Fødefjes...!" ble jo skikkelig diskusjon og fantasering om at fødelen min skulle starte på jobb, og at dette skulle de vel klare...! bra jeg jobber i hjemmetjenesten da, så de er helsepersonell i allefal :P

og i matpausen satt jeg og snakket med en annen kollega som begynte senere enn oss i dag og ikke hadde fått med seg denne diskusjonen. Og jammen lurte ikke hun også på når det var jeg hadde termin..! og hun lurte på om jeg trodde jeg kom til å klare å "klipe igjen" til termin, for hun syns magen min hade forandret seg sånn de siste dagene, og dette var noe hun hadde sett skje ikke lenge før fødsel mange ganger før...!

stemmer forsåvidt at jeg har forandret meg i fjeset, kjente det med en gang jeg våknet i morges...! bla så er leppene mine ganske hovne. og har sett noen ganger ekstra på magen de siste dagene, og syns at det har skjedd noe, den er mer spiss eller noe? klarer liksom ikke helt sette fingeren på det... :P

Så da lurer jeg på: har dere/har hatt noen sånne "fødetegn", tror dere det er noe i det?

Har også på følelsen at det nærmer seg, men det har nok sammenheng med at slimproppen gikk når jeg var 35+3-4 sist, fødselen startet når jeg var 35+6, og jenta var ute 36+0. Og når klokka nå tipper 00.00, er jeg 35+0, så begynner å nærme meg "merkedagene" :P men blir spennende å se..! får bruke helga til å begynne å gjøre i stand til babyen sånn i tilfelle, har ikke begynt enda...! :) hehe, dette ble langt gitt, men måtte bare få luftet det, var litt pussig liksom :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

langt OG fort skrevet, med en del skriveleifer.. hihi... sånn går det når man er ivrig...! :P

Skrevet

Spennende gitt :)

Har selv ingen erfaringer med fødefjes og slike tegn, men har en svigerinne som nettopp fødte for noen uker siden, og magen hennes endret seg betydelig noen dager før fødselen.. (skal være nevnt at hun ventet tvillinger) og hun ble også sjikkelig "oppblåst" i ansiktet den siste tiden rett før..

Hun var fin i form hele tiden, men den siste dagen jeg så henne så la jeg merke til akkurat dette fødefjeset og endret mage..og dagen etter kom ungene :)

Trenger nødvendigvis ikke bety fødsel i ditt tilfelle.. men i og med du fikk tidligere forrige gang er vel kanskje sjangsen noe større (?) nei ikke vet jeg..

SLimproppen min gikk også for noen uker siden og ingen endringer her eller tegn på fødsel (nå 36 uker på vei .. snart 37) så...

Skrevet

ja, merket ikke noe til dette sist, men har jo sett på bilder fra forrige fødsel at det var noe annerledes med fjeset mitt da :) siden jenta mi var syk da hun ble født, tror ikke jordmor det at jeg fikk tidlig sist har noe å si for denne graviditeten, siden det kanskje var en grunn til at hun kom når hun kom. men vet jo aldri :)

ikke kjenner jeg noe annet enn en øm korsrygg heller, så "håpet" er ikke stort akkurat. :P men han kan godt få holde seg ini magen noen uker til..!

Skrevet

Ja det beste er at de holder seg inne til de er klare - men for utålmodige sjeler som meg - så kan nurket godt komme et par uker før.. :) hehe...

Lykke til uansett :)

Skrevet

ja, kan ikke si jeg er så veldig utålmodig ennå akkurat, går bare og smågleder meg og tenker at det skjer nå når det skjer, men regner med det blir en stund til uansett :)

takk takk, lykke til du også....! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...