Gå til innhold

Jeg har så lyst å kjøpe leilighet på Lutvann. Noen som kjenner området, og har innspill ang miljø, barnehager og skolekrets?

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg har så lyst å bo med den flotte utsikten på Trosterud/Lutvann, og prisene på bolig der er heller ikke å forakte. Naturen og marka er nydelig, og selve Lutvann er veldig idyllisk. Og bare 16 min med t-bane fra byen.

Noen som bor der, har bodd der, eller kjenner området?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Noen i dag, da?

Kan legge til at jeg har tenkt å flytte med en toåring pluss hans far.

Skrevet

Bare sjekk området godt, veldig forskjell. Jeg kikket på et par leiligheter der, og selv om det teknisk sett var Lutvann var det ikke så fint område akkurat der. I tillegg likte jeg ikke områdene rundt T-banene, veldig mørkt og hang gjenger rundt om, og siden vi bruker den hele tiden var det litt vesentlig. Jeg er vanligvis ikke den som er redd av meg, men jeg følte meg av en eller annen grunn ikek bekvem der overhode. Selv ville jeg nok satset på Lambertseter/Manglerud og områdene rundt, holdt på å kjøpe der, men så dukket det opp en leilighet på Etterstad jeg hadde råd til (et område jeg anbefaler på det varmeste, sentralt og fint hvis du finner en leilighet inne på sletta).

Skrevet

Bor på Trosterud og STORTRIVES!

Er masse barnehager i området og marka ligger rett utenfor stuedøra...med badeplass =)

Vet ikke så veldig mye om skolen ( lutvann) her, da eldste min bare snart er 4 år =D. Men utfra det naboer har fortalt, er det en veldig bra skole som benytter seg mye av skogen her.

Ihvertfall, her vi bor er det veldig trygt for ungene med lite biltrafikk. Vi stortrives her i hvertfall!

Hjelper at det er raskt å komme seg til byen, selv om det virker som man bor langt unna =). Er det noe mer du lurer på så bare send meg en PM.

Skrevet

Må bare legge til at de gjengene hun over her snakker om, har vi ikke sett eller hørt så mye til. Vet at de er der, men det er ikke noe problem for vår del ihvertfall. Gjenger tror jeg man finner uansett hvor i byen man flytter! Som småbarnsforeldre er det jo ikke akkurat på kveldstid man er mest ute og flyr =D

Er som sagt veldig fornøyd med området her!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Takk for innspill, begge to.

Etter å ha bodd i byen i en årrekke, er jeg nå skikkelig klar for tur i skog og mark, kanotur på Lutvann, stor og rimelig leilighet med ekstrarom til gjeste, og utsikten, utsikten :-)

Har ikke anelse om vi kjøper der, økonomisk står vi veldig fritt til å kjøpe hvor vi vil.

Men har så sansen for området, og ikke minst det at banen bare bruker 16 min til byen. Det er få leiligheter til salgs i området nå, så jeg håper det dukker opp spennende husobjekter snart.

Flere som har erfaringer med området?

Skrevet

Har sendt deg en PM, HI

Skrevet

Jeg solgte akkurat min 4-roms i Lutvannsveien.

Trivdes i grunn veldig godt i leiligheten og i området men det ble for langt ut av byen for meg uten bil og mtp at jeg er alene med datteren min.

Jeg ville nok lett etter en leilighet rundt Lutvann ja og ikke nedover mot T-banen. Synes de blokkene virker mye mer slitt etc..

Lutvannsveien sameiet er hvertfall helt topp og vi har akkurat fått nye innglassede balkonger på 10 m2.

Det er jo 226 leiligheter i sameiet, så er jo ikke umulig at det blir en til salgs snart

Barnehagene der vet jeg ikke noe om da jeg har datteren min i en på Løkka, men jeg har bare hørt positive ting.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vi var akkurat på visning i Lutvannsveien. Er det blå kjøkkeninnredning? I såfall har jeg vært på visning hos deg:-)

Vi var ikke med på budrunden, for vi skal først i banken denne uken for å søke lån.

Der vi var på visning var det helt nye innglasset balkong og deilig utsikt. Hadde vi hatt finansene i orden for ei uke siden, hadde vi kjøpt den leiligheten, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...