Gå til innhold

Etter keisersnittet...

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et ks for 3 uker siden, lurer litt på om ting er "normale" hos meg. Jeg er veldig øm i magen enda.. hvor lenge vil det vare ? Når jeg kjenner noen cm over snittet, er det i hver side akkurat som en hoven klump, det er her det er mest ømt. Hva kan dette være ? Jeg har også mistet følelsen på huden flere steder - er dette også normalt ?

Vedr. renselsen, så syns jeg egentlig den varer litt lengre enn det har gjort de andre gangene ( fødte da vaginalt). Mener at det da var over etter 2 uker, mens det nå er gått 3 uker, og det har nå avtatt og gått over til brunlig, men allikavel.... hmm... noen som kan svare meg på om disse tingene er "normalt" ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140444837-etter-keisersnittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Fikk ett sånn ark med meg etter KS der stod det at renselsen varere i 6 uker. Brunlig utflod er helt normalt.

Jeg tok KS for snart 8 uker siden, er øm ennå jeg. Å miste følelser flere steder er også normalt å du for nødvendigvis ikke de tilbake heller.

Hei

Jeg tok KS for seks måneder siden.

Tror de kutter skrått innover, slik at det utvendige arret kommer så langt ned som mulig, men det egentlige snittet er lenger opp.

Mener å huske at det var ømt i noen uker etterpå. (men mye mindre enn etter min vaginale fødsel for snart fire år siden). Husk å ikke overanstrenge deg.

Renselsen varte i 6 uker. Siden fikk jeg satt inn hormonspiral og har småblødd siden - legen glemte å fortelle meg at det er helt vanlig. Da vet jeg ikke om jeg hadde giddet. Men nå sitter den der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...