Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om dere som har vært til samtale på sykehuset kunne fortalt litt om hvordan det gikk for seg?

Skal snart inn på en sånn samtale, iom jeg ønsker planlagt snitt.

Sist fødsel endte i hastesnitt så har virkelig ikke nerver til å prøve å føde denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Rikshospitalet for litt siden. Mye av årsaken til at jeg ønsket snitt stod i henvisningen fastlegen min sendte, derfor kom jeg rett til overlege (tror det vanligste er samtale med jordmor først, men det er jo ikke de som tar avgjørelsen om snitt uansett).

Skrev ned grunnene til ønske om keisersnitt, siden jeg føler det er lettere å systematisere og få med alt da. Hilste på legen, gav henne arket, ventet mens hun leste og så sa hun at "jah, det ser jo ut som det er greit. Da skal vi bare fylle ut en operasjonsbeskrivelse her, så får du time i posten. Og ellers står alt bra til, du kjenner liv og er i ok form?"

Snakket litt om prosedyrer dersom jeg skulle gå i fødsel før datoen for keisersnittet, og om hvordan snittet foregår.

Så fikk jeg en bonus-ultralyd og ferdig. Veldig trivelig lege.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Flere?

Skrevet

tror det kommer ann på hvilket sykehus det er på. Jeg har vært på 3 samtaler med leger på sykehuset. Ikke nådd frem. Nye leger hver gang, og må komme med argumentene på nytt. Eneste de gjør er å fortelle at det beste for barnet er å bli født vaginalt, men at vi skal ta det opp igjen på neste samtale.... -og der treffer jeg som sagt en ny lege. De fraskriver seg ansvar for å ta en avgjørelse - og for min del nærmer fødselen seg mer og mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...