flowerpower2 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Hva tenker dere om at svineinfluensaen er rett rundt hjørnet som nygravid? Har nettopp vært på ferie i Hellas, og britene jeg møtte der tok dette med ro. Min venninne i London er gravid i 8.måned og tar tuben uten å være redd. På tross av at jordmødre råder gravide til å bli hjemme og "prøvere" om å la være å bli gravid nå. The sun og the daily mirror hauser i likhet med VG sakene om gravide som dør som følge av svineinfluensa veldig opp.Mens andre artikler forteller at de fleste gravide får milde symptomer. En amerikansk undersøkelse viser på sin side at det er 13 prosent sjanse for å dø dersom du får svineinfluanse som gravid. Sprikende info. Nå kommer det jo til å ta litt av her hjemme også snart. Jeg har en sønn som går på skole og jeg reiser en del i forbindelse med jobb. Vasker hendene ofte. Men smitte kan bli vanskelig å unngå. Lurer litt på om det er best å bli smittet nå,så tidlig i svangerskapet, eller senere...hmmm...har kun hørt om høygravide som har fått trøbbel.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Svineinfluensa gir for de fleste milde influensasymptomer - for mange svakere enn vanlig influensa. De anbefaler gravide å få behandling dersom de blir smittet, og da anser jeg det som å være relativt liten fare. Jeg tror ikke vi bør bli helt hysteriske. Det er ikke så mange år siden vi opplevde liknende tilstander med fugleinfluensa, men jeg tror ikke vi fikk det så ille i Norge som avisene spådde. Min konklusjon er i alle fall, lev som normalt og ta kontakt med lege dersom du blir syk og mistenker svineinfluensa.
Gledermeg=) Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Enig med deg mamma til en turboprins! Men det er likevel betryggende å vite at vi som er gravide vil få tilbud om å ta vaksine mot dette etter å ha passert uke 12=) Vi er høgt prioritert!
Gledermeg=) Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 http://pandemi.no/pandemi/vaksiner_og_behandling/r_d_til_gravide_og_ammende_397334
flowerpower2 Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2009 Hei!Enig jeg også!Men tør dere virkelig ta denne vaksinen?Det kommer ikke jeg til å gjøre. Den er veldig lite testet ut, til og med WHO er skeptisk til den. Min jordmor er også skeptisk til denne. Hadde ikke turt å ta den om jeg ikke var gravid en gang, jeg...
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Må innrømme jeg er bekymret for at vi skal ta tog til Italia, vil ikke bli syk i utlandet! Tror heller ikke jeg tørr å ta den vaksinen, så vidt jeg har skjønt, er det vel bare feberen som er farlig for den lille? Så da holder det vel med febernedsettende?
Gledermeg=) Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er også skeptisk til vaksinen i og med at en kanskje ikke vet nok om evt. bivirkninger forhold til fosteret. Er skeptisk til medisiner som en kanskje kan klare seg uten generelt (som paracet ol.). Så jeg tviler egentlig på at jeg kommer til å ta vaksinen:/ Får diskutere det litt med legen tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå