Gå til innhold

Urolig ved 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har lest et sted (for mange år siden) at de fleste barn har en periode ved 6-7 ukers alder hvor de gråter endel, spesielt på ettermiddag/kveld. Finner ingenting om dette nå.

Min lille på 6,5 uker har ikke grått noe særlig (annet enn for mat/trøtt/bleieskift) før nå. Er noe urolig på ettermiddagen og tidlig kveld. Finner liksom ikke roen, men virker kjemesliten. Så når jeg har fått han i badekaret roer han seg helt ned. Etter det sovner han stort sett fort. Må putte på plass smokken noen ganger;)

Andre med babyer på samme alder som har erfaring?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har en svensk bok som heter "Växa och uppleva värden". Tror den er skrevet av noen nederlandske forskere. De snakker om utviklingssprang babyen tar, og at i forkant av dem blir babyen ekstra klengete/engstelig/urolig. Rundt uke fem og uke åtte kommer de to første sprangene ifølge dem. Vi merket på vår lille gutt at han ville være hos oss hele tiden. Han gråt også om kvelden, noe han ikke pleier å gjøre. Etter fire, fem dager ga det seg, og han er nå mer våken og utadvendt enn før. Merker at han kan følge leker med øynene mer, og bruker også mer lyder enn før. Kan det være dette du har lest om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...