Gå til innhold

Bleie avvenning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bleieavvenner dere barnet deres;og hvor gamle var de når de ble tørre?

Prøver nå med min jente 18mnd.Har kjopt sånn dosetet men hun er veldig skeptisk til denne.Er potte bedre å starte med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro. Er ikke så skummelt og høyt oppe.

Skrevet

Min eldste ble tørr da han var to og et halvt. Sent i mai, det var varmt og han fikk gå mye naken. Noe som gjorde ham svært bevisst på at det kom saker og ting ut mellom beina hans :-). Vi løp til doen (kom ofte for sent), men han oppfattet fort hva som var poenget med det. Tørr på en uke. Hører ofte at folk slutter med bleie den første sommeren etter at de fyller to. Snuppa på er nå ett, og like optimistisk som sist, har jeg nå funnet fram potta, men tror vel ikke vi får det til før hun er to, i hvert fall...

Har jenta deres noenlunde faste tider hun gjør fra seg på, så sett henne på potta mens hun får noe å leke med, er dere så heldige, og få et resultat, så ikke spar på ovasjonene. Kanskje skjønner hun hva dere ønsker. Nakenhet i varmen er allikevel det beste tipset mitt.

Lykke til!

Skrevet

Potte er mye bedre enn dosete. Lettere å øve på potte. Den behersker de og kan sitte på alene uten støtte. Barne vårt fikk potte når han var to år. Ble tørr ikke lenge etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...