vilde5 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Har ei lita jente på 3 mnd som elsker å se på tv. Griner hun og ikke er i form, kan enn bare sette henne foran tven og hun blir helt stille og følger helt med. Men hvordan er dette for så små barn. Jeg tenker at det ikke er så bra for dem, og vil ikke at hun skal bli sittende å se på tven. Har det noe virkning på øynene dems når de er så små? Hva mener dere om dette?
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 tenker selv hvordan jeg blir av tv. apatisk, hodepine og rett og slett litt overgira i hue, men slapp i kroppen. da tenker jeg hvordan de små blir som tåler mye mindre. vi har aldri tv på før hun har lagt seg. sånn har vi det hvertfall.. jeg er litt motstander av tv da. men jeg kan ikke tro av litt av og til kan skade
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Minsten her 7 mnd snart ser på teletubbies om morran, han storkoser seg og ler hele tiden.. men det er det han ser også, ellers er det ikke på.. har det kanskje på når han skal sove litt i bakgrunn med voice, han elsker musikk. Føler ikke at det er så galt jeg da.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Har TV på sort sett hele dagen, men bittelite lyd på. Han leker, titter litt bort når reklamene kommer, og leker videre når han blir sliten av å se. Virker det som om han regulerer dette fint selv. har ikke dårlig sammvitighet.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Er 6,5 mnd forresten, og TV har vært på siden han ble født )
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Jeg har pleid å tven på hele dagen, på TheVoice. Men nå den siste uken så har brydd seg så mye om tven så nå har vi måtte slå den av. Endte jo opp med at hun reiste seg opp på tvbenken og glodde i evigheter.. Ikke bra.. Må få kjøpt meg en cd-spiller eller noe sånt, så jeg kan høre musikk uten at tven må på..
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Vi ser nesten ikke på tv, og derfor står tven nesten aldri på - så hun har ikke sjansen. Men står den på - så følger hun ivrig med. Tror ikke litt tv om dagen (typ 15 minutter) gjør noe, men jeg føler det er helt feil å sette min baby foran tven. Men alle har sine grunner, og gjør det de mener er best. Forøvrig så er det ikke det at det er farlig i seg selv at det anbefales at tv-titting begrenses (for større barn), men fordi de blir veldig inaktive. Så små babyer kan vel kanskje fort bli overstimulert. Prøv å sett på radio, en barnecd eller noe annet - min elsker iallefall musikk og ligger og "danser" på gulvet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå