Gå til innhold

....endelig snart igang med IVF forsøk nr.2.......ICSI uke 38 Riksen:) Flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

.......endelig er vi snart i gang med nytt forsøk!!.........hatt det tøft etter MA i april etter vårt første vellykka IVF forsøk som endte galt i uke 8...

men nå er jeg klar for ny runde!! Starter med Suprecur nesespray 13 aug..

Fikk mensen i dag, enn uke tidligere enn vanlig! men den søte sykepleieren på Riksen sa at jeg bare starter en uke tidligere på spray(i tilfelle mensen kommer tidligere neste måned også...helgarderer på en måte...:)...så da blir det uttak og innsett uke 38:)

Flere som jeg kan følge samtidig også denne gang:),??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snuppis74:)

Jeg skal ha IVF søskenforsøk i uke 38 på Riksen. Starter å spraye 11.august, så da er vi rimelig likt i løypa!

Så utrolig trist med MA, skjønner at du har hatt det tøft da. Men bra at du nå er klar til ny dyst!

Hvorfor blir det ICSI på dere denne gangen?

Skrevet

Hei Coma;) så gøy at vi er likt!!;)vi får holde tett kontakt;) håper søskenforsøket ditt går supert;)..men vi har begge lang vei frem.. Hvor gammel er barnet ditt??jeg har en jente på snart 9 år..som vi lagde på egenhånd i første pp!! ..men søsken har vi prøvd på i maaange år...Mitt 1 IVF forsøk gikk helt etter boka-alt supert.Responderte perfekt på medisiner, 7 fine egg ut, kun ett befrukta.. Men det var ett perfekt egg iflg Riksen- topp kvalitet. Hcg rd 12 var 100, supert... men så skar vel alt seg på et eller annet tidspunkt.. Oppdaga MA uke 8+2... ingen tegn på at ting var galt...utskrapning. Kjempetrist og jeg gråt i dagevis .. Men at det denne gangen blir ICSI er at legene synes ett befrukta egg var litt lite,og i følge bioingeniøren var det plutselig ikke optimale sædcellekvalitet hos min mann.. Derfor ICSI nå - håper jeg kan få egg på frys også .. Fortell litt om deg selv Coma;);););)

Skrevet

Hei igjen:)

Bra det blir ICSI denne gangen da, da får dere nok flere befruktede egg å velge i:-) Føler virkelig med deg ang MA'en, det må ha vært helt grusomt!

Jeg har en sønn på 17 mnd som ble til ved vårt 1.IVF-forsøk,:som vi hadde i mai 2007:-) Føler oss superheldige, og regner med at vi ikke er like heldige denne gangen.Må nok belage oss på flere forsøk. Håper som deg å få egg på frys, det fikk vi ikke forrige gang. Hadde vært greit å slippe hele hormonkarusellen hver eneste gang!

Prøvde å bli gravid i nesten 4 år i forkant av IVF-forsøket vårt. Det eneste de har funnet som er galt hos oss er litt endometriose

Fikk brev fra Riksen igår med resepter etc., spennende! Så idag har jeg vært på aoteket og handlet inn sprayen. Kan ikke si jeg gleder meg til sprayingen, fikk så sinnsykt hodepine av sprayen forrige gang:-( Skal spraye i over 3 uker også, siden syklusen min har tullet litt i det siste...Skal på kontroll 3.september og regner med at jeg skel begynne på sprøyter rett etter det.

Vi snakkes:)

Skrevet

Hei igjen, ja;)...uff,jeg gruer meg til sprayen jeg også.Fryktelig huepine daglig i de 2 første sprayukene og grusomt trøtt og ustabilt humør.. Mannen min gleder seg ikke til den biten han heller. hehe.du... Jeg tenker sånn som deg jeg også at jeg umuig kan bli gravid på dette forsøket når jeg tross alt var griseheldig å bli gravid første Ivf( selv om det gikk galt )..men trur ikke vi må tenke sånn!!!! Vi får tenke positivt og tenke at kroppene våres responderer som den skal på IVF;);).. Vi ble jo gravide!!;) syklusen min er litt rar etter MA .. fikk mensrn i dag på dag 21, litt tidlig..sâ blir en uke extra spraying ca .. Men men ... Gleder meg til vi kommer i gang !!! Sov godt;) vi snakkes Coma;)

Skrevet

Hei! Henger meg på her. Starter spraying 11.august, og skal ha uttak i uke 37. Regner med at det er pga at jeg har kortere syklus enn dere? Skal på Riksen for første gang. Har hatt fire forsøk på Aleris + fire fryseforsøk. Alt ser hele tiden bra ut, men eggene vil ikke feste seg... Det er ingen forklaring på dette. Prøvde to forsøk med donor i Damnark, som resulterte i en kjemisk gravidtet.

Vel, ser frem til å følge dere fremover!

Skrevet

Vi skal også ha innsetting rundt uke 38,men skal ha fryseforsøk så slipper full hormonkur.

Lykke til alle sammen!!!

Kankjse vi sees i gangene på Riksen;-)

Skrevet

Dytter litt på denne!

Da er vi en liten gjeng her som kan følge hverandre framover:-)

Spraystart om 5 dager for min del.....grugleder meg til å komme igang.

Skrevet

Hei! da er sprayen innkjøpt, og løpet lagt for det 5. forsøket vårt. Starter spraying på tirsdag. Jeg gleder meg litt til å bytte til Riksen, selv om jeg kan anbefale Aleris på det varmeste. Det blir spennende å møte andre leger og sykepleiere. Regner med at de er meget profesjonelle der, og at alt går greit.

Pleier å bli VELDIG glemsom av sprayen, og vi får se hvordan det går denne gangen... :-)

Skrevet

Hei igjen;);) nå nærmer det seg jenter...;)syklusen min har vært litt smålig denna måneden.. Sånspraystarten blir 20 aug ( på min datters 9 års dag faktisk). Men blir fortsatt uke 38 altså..;) sprøyteststart( Menopur 300 IE) lørdag 5 september. Veldig spent... Og siden det er mitt 2 forsøk vet jeg jo hva jeg skal igjennom.. Med blandede følelser.. Men gleder oss... Og er forsiktig optimistiske.. Vi holder hverandre oppdaterte jenter!! Ha en fin uke alle sammen;);););)

Skrevet

Da her jeg sprayet i fem dager, og er postivtivt overrasket over at jeg ikke merker mer til glemsomheten som pleier å slå til å sprayperioden... Men, nå slo det meg; glemsomheten pleier å slå til ved rundt 5.dag, så vi får se hvordan det går.

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

hei jenter!!så fint å finne noen som er likt som meg i forløpet...trodde nesten jeg var alene denne gangen:((

jeg holder til på hausken klinikken og hadde ett negativt ivf forsøk der tidligere i sommer..men er nå klar igjen:))fikk ingen på frys heller..

dette blir mine medisiner denne gang:

synarela nesespray(begynte 14aug)puregon dose på 225(175)sist.

klexane og pregnyl..så forandringen denne gang blir spray og pregnylen pluss høyere dose så håper vi det skal gjøre susen og lage flere og perfekte egg:)))

merker egentlig ikke noe til sprayen..enda ihvertfall...gruer meg til uttak da det var forferdelig vondt for meg sist:(

skal forretsen sprayen stå i kjøleskap?ogsåhar jeg mistet korken på den!!!??fant en annen men passer ikke helt...har det noe å i tro?hjelp....

Skrevet

ser jo nå at du kanskje så etter de som holdt til på riksen(?):)))

hehehe..men men...er ihvertfall i samme uke om ikke annet:)) lykke til alle sammen

Skrevet

Velkommen til uke 38-tråden tøysekroppen:-)

Jeg sprayer med Suprecur, men regner med at "bruksanvisningen"er noenlunde lik. Suprecur skal i allafall oppbevares i kjøleskap om natten og skal ellers oppbevares under 25 grader. Det med korken er jeg usikker på..., ville ringt klinikken og spurt.

Jeg er på min 6 spraydag. Går greit,men har vært en del svimmel og uvel. Husker ikke at jeg var det forrige gang. Håper at jeg skal slippe den grusomme hodepinen jeg fikk sist....

Dere med flere forsøk bak dere, har dere fått de samme bivirkningene hver gang?

Skrevet

Hei tøysekroppen:) Du er hjertelig velkommen på denne tråden selv om du ikke er på Riksen selvsagt:):)

Jeg starter spray på torsdag(på min datters 9 års dag;). Håper bare ikke syklusen min tuller det til for meg..har vært litt krøll siste måneden. Og har nå i 3 dager hatt små mensmurringer og lyserosa utflod/bittelitt brunt..Pleier aldri å ha det sånn!!(men tror at det rett og slett er eggløsning og eventuelt cysteruptur jeg kjenner) Håper ikke mensen kommer nå i hvertfall,,er bare på dag 13 i syklusen. Selv om det føles at den er rett rundt hjørnet...Håper spraystart kan startes som planlagt..mulig det er psyken som spiller meg et puss...

Jeg hadde dritvondt i hode hver eneste dag i sprayperioden, var trøtt og sliten. Så gruer meg litt til sprayen..men samtidig gleder jeg meg til å komme i gang igjen:)

Blir spennende å følge hverandre!!;)

Angående oppbevaring av sprayen: Jeg brukte Suprecur sist og skal også bruke det denne gangen. I følge apoteket skal den ikke i kjøleskap, da den ville vært merket med en lapp hvor det står "oppbevares i kjøleskap!, noe den ikke er. Den kan fint oppbevares i romtemp hele døgnet, men ikke lå den stå i sola/ eller i temp over 25 grader. Min ligger i veska på dagtid og står på kjøkkenbenken ellers.

Derimot Ovitrelle eggløsningssprøyte skal oppbevares i kjøleskap, noe som står på den. Heller ikke evnt Menopur(som jeg har erfaring fra) skal i kjøleskap,

Men Coma: det skader sikkert ikke å oppbevare i sprayen i kjøleskap, men det er ikke behov utifra mine opplysninger:) Ikke meninga overkjøre deg altså:)

Fint at du ike sliter med de store bivirkningene enda, håper det fortsetter slik :):)

Jenter: Vi holder hverandre oppdaterte!! Jeg kommer til å være MYE her inne framover!!!!!!!!!!!!!!!!:):)

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til må neste forsøk snuppis74 :o)

Skrevet

så koselig at jeg får være her med dere:))

skal ringe hausken i morgen å høre ang nesesprayen og masse annt jeg har skrevet ned som jeg lurer på...føler meg glemsk og veldig trøtt...er dette vanlig på spray?er til vanlig distre og glemsk men nå er jeg jo heelt alzheimer her *fnise*

håper vi klarer det alle man denne gang xxxxxxx

Skrevet

Hei lillebie:)

Åh, tusen takk for lykkeønskningen!Trenger det:)Kjempekos å få melding av deg:)

Hvordan går det med deg? Er det en aktiv gutt i magen? Ønsker deg et fortsatt flott svangerskap..;) Hvordan går det med bekkenløningen du har slitt med helt fra starten av svangerskapet? Har magen din litt stor? du er vel rundt 26/27 uke du nå?

Uff, jeg er veldig spent på neste forsøk...men blir godt å komme i gang!

Stor klem tilm deg fra meg:)

Skrevet

joda her går alt bare bra:o) har en veldig aktiv gutt som sparker hardere og hardere for hver dag som går :o)

Bekkenet er ikke blitt noe bedre- noen dager må jeg gå med krykker- andre dager går alt helt fint! men jeg trener bekkenfysioterapi i gruppe 2 ganger i uka, en gang i vann og en gang på "land" og det hjelper!

magen har blitt veldig stor ja, ligger litt over det grønne feltet på helsekortet- men de vokser i rykk og napp :o) jeg er 25 + 0 i dag - så tiden går både fort og sakte på en gang!

Du har gode sjangser for å lykkes- du klarte det på første forsøk sist - det viktigste er å ikke gi opp håpet om det ikke skulle gå..lett å si - men vanskelig når man sitter i det! måtte 3 forsøk til med meg før det klaffet også! men nå er alt det nesten glemt- merkelig hvordan man "glemmer" slikt!

jeg krysser fingrene for deg altså - unner deg en babis i magen- den største lykke :o)

Skrevet

Hei igjen lillebie:)'Kjempekos å høre at det går bra med deg....trist at du sliter sånn med bekkenet da:(...men godt å høre at det er perioder som går fint og at bekkenfysio fungerer!:)

Jeg både gleder og gruer meg til dette forsøket..Synes det har vært altfor lenge å vente på neste forsøk etter at jeg mista i april, så det blir gpdt å komme igang igjen:) Vet at jeg har sjangs for å lykkes, da detble bevist sist at jeg kan bli gravid med IVF:) Denne gang blir det ICSI...og lykken hadde vært enorm hvis jeg skulle være så heldig å få et egg eller to på frys i tilfelle.... Har litt negative tanker også iforhold til det å lykkes IGJEN. Kan jeg virkelig være så heldig å bli gravid igjen?..men prøver å glemme de tankene, og heller tenke at min kropp er skapt for IVF:)...Ingen garanti for noe ting i denne karusellen, men det er virkelig verdt et forsøk!!:)

Starter på nesespray til torsdag, 20 aug. Det er på vår datters 9 års dag! :)kanskje det er mening med denne oppstartdatoen:):)

Ha en fin dag lillebie, og nyt sparkene i magen:) Jeg vet hvordan det føles ihvertfall! Herlig!:)

Klem:)

Skrevet

Heisann!

Jeg har også uttak på Riksen uke 38.... Det er vårt 2. IVF-forsøk (+ et fryseforsøk, hvor egget ikke overlevde tiningen).

Begynte med spray forrige torsdag og foreløpig går det bra ;-)

Håper alle lykkes denne gangen da!!!

Skrevet

Velkommen i gjengen , Lenekatt:) Blir spennende tid framover for alle oss uke 38 jentene:)

Skrevet

Hei igjen;)

Da er sprayen i hus, og jeg er klar for spraystart i morgen tidlig 07.00!!;)

Vært hos legen i dag og fått diagnosen : mulig svineinfluensa, så jeg er sykmeldt i 7 dager;( KJEDELIG..Jeg jobber på Ahus, så reglene er klare og strenge ved influensasympomer..ble sendt hjem fra jobb i går..overlegen beordra meg rett hjem gitt!...så her ligger jeg med feber, verking i hele kroppen, huepine og feber og tett nese...og datteren vår fyller 9 år i morgen.. passer veldig dårlig å bli syk nå!!!!Skal ha stort selskap her hjemme til helgen og greier..jaja...

Hvordan går det med dere jenter??????:):)

Skrevet

Hei, snuppis :-) Beklager at jeg bryter inn i den fine tråden deres - men må bare spørre deg:

Kan du si noe mer detaljert om symptomene dine? Jeg er syk, men lurer på om det er influensa eller bare en kraftig forkjølelse (tror helst det siste). Jeg er dårlig på tredje dagen, og har holdt meg hjemme for sikkerhets skyld. Har hatt tett nese og bihuleproblemer, vondt i hodet og litt feber (0,5-1 grad høyere enn vanlig) de første par dagene. Nå har jeg i tillegg fått litt øreverk og verker i kroppen. Men halsen er ikke spesielt vond, bare litt sår, og ikke har jeg høy feber heller.

Ønsker dere lykke til alle sammen - måtte det bli mange store mager til våren!! :-)

Skrevet

Hei MK73;);)

Hyggelig med besøk av deg her inne på denne tråden:)

Tja.....jeg føler meg ikke dausjuk...men i følge legen er det mange grader av denne influensaen. Jeg har en del av symptomene, derfor tar man disse forhåndsreglene. Siden jeg jobber på Ahus har jeg faktisk forbud om å komme på jobb når jeg har disse symptomene..

Det er ikke tatt blodprøve av meg.

Symptomene jeg har er: trøtthet/slapp, verking i kroppen, huepine, tett i nesa, litt feber til og fra. bittelitt sår hals, men ikke veldig merkbart foreløpig. Ingen hoste eller bilyder fra lungene.

du har jo en del symptomer på influensaen du også spør du meg...

Masse god bedring til deg fra meg;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...