Gå til innhold

Jeg fikk en nydelig gutt:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har guttet kommet!

La inn et innlegg her fredag 24. om at jeg trodde ting var i gang, og det var det. Hadde sterke kynnere/svake rier om kvelden. Da vi la oss for natta økte de til rier med 15 min i mellom. Dro til føden kl halv fire om morgenen. Hadde da 3 cm åpning og ca 6-8 min mellom riene. Jm tøyde en del til hun fikk 4 cm, og riene tiltok i styrke.

Etter en stund ville jeg prøve badekaret. Dette ga god smertelindring i begynnelsen, men etter en stund ba jeg jm om hun kunne vurdere om jeg kunne få epidural. Det var så intenst vondt, og jeg var så sliten. Hadde da 6-7 cm åpning (ca kl 17:30), og hun sa det var så fin fremgang at hun ikke anbefalte det. Så det var bare å holde ut videre. Må si at det var mer smertefullt enn under de tre andre fødslene, dels pga at åpningstiden gikk kjappere og dels pga at jeg ikke hadde lystgass. Gud hvor jeg savnet lystgassen da det stod på som verst!! Denne gangen fant jeg ut at det var mindre smertefullt å stå i stedet for å ligge under åpn.tiden. Svetten rant praktisk talt av kroppen min, så det var ingen tvil om at kroppen jobbet effektivt. Var sykt sliten, men holdt ut. Begynte å kjenne press nedover og litt trykketrang. Vannet gikk med et stort plask i gulvet (stod ved senga uten truse og bind), og jm og mannen min fikk det plutselig travelt med å få meg over i senga. Heldigvis hadde jeg skrevet ønskebrev til jm, hvor jeg hadde informert om at siste del av åpn.tiden skjer veldig fort. Og det fikk hun oppleve. Jeg begynte å presse umiddelbart. Fikk beskjed om å holde igjen da jeg presset etter at første pressrie var over. Så på neste rie kom han ut som supermann med den ene armen utstrakt ved siden av hodet. 36 cm rundt hodet + en arm kjentes godt kan man si. Men heldigvis ble det bare to små rifter.Tre timer etter at vi kom til føden kom altså min lille supermann, 4310 g og 52 cm. Min raskeste fødsel, men også mest intense. Nå er familien komplett, med 50 % kjønnsfordeling. Tror vi stopper der:-)

Barselstiden var lett og fin. Ingen sårhet nedentil, melka kom raskt og jeg var i kjempeform. Faktisk i mye bedre form denne gangen i forhold til de tre forrige gangene. Vi kom hjem tredje dag, og storkoser oss hjemme.

Storebror skulle til Norway cup samme morgenen som gullet ble født. Han skulle dra klokka 7 på morgenen og vi var innstilt på at han ikke fikk treffe han før han dro. Men da gullet kom til verden kl 6:30, rakk han et lite glimt av ham inne på fødestua. Sikkert ikke hver dag en fjortenåring får hilse på sitt 15 minutter gamle søsken.Sporty av jm å tillate dette:-) Håper bare ikke jeg har laget traurige minner i et barnesinn, morkake og blod og jm som satt mellom beina og sydde meg. Tror de dekket meg til da, håper det i alle fall:-)

Takker for meg her inne, og ønsker alle de som venter lykke til. Husk at gleden er stor etter all smerten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!:)Takk for at du delte koselig lesing:)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!!

Gleder meg sånn til det blir min tur, men må nok vente noen uker til enda.

Skrevet

Gratulerer masse med den lille:)

Skrevet

Gratulerer så mye!! :) Jeg har ennå en stund igjen til termin... men gleder meg til det skal skje :)

Skrevet

Gratulere så masse med gutten og som mamma til 4! :-)

Kos dere masse i tiden fremover! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...