Tarzan06 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Har det noe for seg å måle tempen i noen måneder for å "gjøre seg kjent" med når eggløsningen skjer? (Jeg regner ikke mer å reise til Danmark for inseminasjon før til neste år) Fungerer det i så fall med vanlige febermåler? Må man da måle rektalt, eller blir det like nøyaktig å måle i munnhulen? Eller bør man investere i avansert utstyr som BabyComp (koster vel noen tusen den)? Eller er det kun eggløsningstester som duger? (Blir vel billigere enn BabyComp) Tar gjerne imot råd fra dere!
bumpi de bump Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Hei! Ett alternativ er ClearBlues eggløsningsmonitor. Du kan søke på Clearblue og lese om den. Det fine med den (for meg) var at den varslet eggløsning noen dager på forhånd. På ufruktbare dager kommer det til syne en enkel rute i monitorens vindu, så er det to-tre dager med to synlige ruter og til sist 24-36 timer før eggløsning får du tre synlige ruter i monitorvinduet. Jeg brukte vanlige clearblue-tester i tillegg på de dagene monitoren viste to ruter, ettersom monitoren bare kan brukes en gang i døgnet. (Rundt eggløsning bør man teste minst to ganger i døgnet for å være mest mulig sikker på når eggløsningen kommer). Du må teste med monitoren på ca samme tid hver dag. Hvis du har mange forsøk, sparer man fort utgiftene inn igjen, blir du fort gravid, er det en dyr fornøyelse. Første gangen(e) må du bruke 20 testpinner, monitoren sier ifra når den vil ha en pinne. Senere, når monitoren har forstått syklusen din, forlanger den 10 pinner i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå