Gå til innhold

trenger noen erfaringer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 9 uker og 4 dager på vei og har et spørsmål til alle dere gravide i 1 termin.

jeg syns det er så innmari håpløst at man ikke har sin første ultralyd før uke 18.

greit nok det at man får en positiv test og du merker ikke noen tegn til spontanabort. men når man ikke merker så mye i magen så begynner man å lure på om det er liv der.

hvordan er det med dere andre? ber dere legen om å bestille en ultralyd bare for å sjekke, selv om man ikke skal ha det egentlig før i uke 18.?

jeg føler liksom at det ikke er noe galt. men har veldig lyst til å bekrefte at alt er bra der inne alikevel.

sikkert flere av dere som har det sånn, så gjerne del litt erfaringer med meg :)

ha en fin dag alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok ikke henvisning til UL tidlig dersom du ikke har noen god grunn til det, men det går an å bestille privat UL. Der må du betale selv for timen, men det er ganske godt å få se hjertet, eller om du mistenker MA/SA så får du det avkreftet eller bekreftet.

Skrevet

ok:) men jeg har ikke hatt enenste blødning eller noen store smerter. eneste er at jeg ikke har merket så mye i magen liksom. trur du det er noen grunn til bekymring?

takk for at du tok deg tid til å svare :)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, men som forrige innlegger sa så får du neppe henvisning til tidlig ul med mindre det er noe som ligger til grunn for det, f.eks tidligere sa eller sykdommer i fam eller liknende som kan spille inn på fosteret.

Uansett vil jeg si at for de aller fleste går et svangerskap sin vante gang, uten større komplikasjoner osv, men man kan nok til tider få inntrykk av at det går veldig mye galt om man leser en del på disse sidene. Dette tror jeg har mye med at for de som ikke har noen problemer, har mistet osv ikke har så stort behov for å legge ut så mange innlegg om at alt er bare bra.

Mitt beste forslag er å prøve se positiv på det at du ikke har så mye symptomer, blødninger eller andre ting. Jeg hadde et veldig fint første svangerskap hvor jeg var kvalm helt i begynnelsen, men knapt et symptom utover i graviditeten. Det er klart man før ul da kunne lure på om man egentlig ikke var gravid, men det var absolutt en liten sprellende krabat der når ul kom i uke 18.

Jeg vil ønske deg lykke til og håper du er en av de heldige som slipper unna kvalme, bekkenløsning etc :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...